FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min förenings hemsida satsar på webbtv, vi streamar det via hemsidan. Hur som helst vore de kul att erbjuda bättre kvalite än 512 kb/s, men det kräver större resurser vilket vi inte har.
Hur som helst tänkte jag att en tracker med bara våra klipp skulle vara ett utmärkt komplement eftersom de inte belastar servern nämnvärt. Att skapa en torrent-fil och att lägga upp den på hemsidan är inga problem, men jag vill ha ratio så jag själv slipper sitta och seeda hela tiden. Att ladda ner en färdig tracker är väl heller inga problem, i alla fall inte i PHP. Men nu är de så att jag vill implementera trackern i hemsidan och jag använder mig av ASP. Till min fråga: Hur gör man för att ta emot information från klienten angående ratio etc? Jag vet att de inte borde vara särskilt svårt att hitta på google, kanske till och med finns på wn, men jag hittar inget användbart. I värsta fall får jag vill ladda ner något i PHP och försöka "översätta" de så gott de går, men de känns tidsdödande. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Varför inte köra vidare i PHP?
|
||