FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur förhindrar man att privatpersoner i andra EU-länder inte fyller i VAT-nummer och adress för ett företag för att slippa betala mervärdesskatt på en tjänst?
Tjänsten betals direkt med Paypal och även om jag inte tror många kommer göra det så finns det säkert någon lustikurre någonstans som fyller i att de antingen är ett företag eller en privatperson utanför EU trotts att de kommer från ett EU-land. Givetvis är ju inte detta lagligt men hur går man vidare med detta om detta sker? Måste man gå vidare med det eller kan man bara stänga av tjänsten för användaren och lossas som ingenting? Vid beställning av varor lär detta vara väldigt ovanligt men hur det med tjänster egentligen? Som jag ser det finns det ingenting jag kan göra för att säkerställa detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du får helt enkelt kolla upp VAT numret som de fyller i på skatteverket.se (det finns en sida där någonstans men jag minns inte exakt vart).
/Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo men ett VAT-nummer kan du hittar överallt när du söker på google. Då är det bara o plocka en från google och skriva in.
Frågan är om det går o stoppa. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|