Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Flyg till London

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-11, 23:07 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by Brazzan@Aug 11 2007, 21:50
79kr?
Varför denna förvåning, Ryanair har kört denna prismodell i flera år. Dom stolar som statistiskt sett skulle bli osålda, kränger man iväg för ca 100 kr. Fredagar och Söndagar som är typiska resdagar hittar du inga billiga biljetter. Men mitt i veckan eller lördag om 2-3 mån är inga problem.

Besök ryanair.se för mer info:

från Stockholm

79 SEKBerlin (Schonefeld) NEW
79 SEKBratislava (Vienna) NEW
79 SEKBremen
79 SEKDublin NEW
79 SEKDüsseldorf (Weeze)
79 SEKFrankfurt (Hahn)
79 SEKHamburg (Lübeck)
79 SEKKarlsruhe-Baden NEW
79 SEKRiga
79 SEKSalzburg NEW

Sedan är det bara testa boka:

Utresa

Reguljärt biljettpris, vuxen 1.00 SEK

tor, 15 Nov 07
Flyg 1602 14:10 Avgår Stockholm S. Skavsta (NYO)
16:10 Anländer Bratislava Vienna (BTS)

Återresa

Reguljärt biljettpris, vuxen 1.00 SEK

tis, 20 Nov 07
Flyg 1603 16:35 Avgår Bratislava Vienna (BTS)
18:40 Anländer Stockholm S. Skavsta (NYO)

Utresa
1 @ 1.00 SEK 1.00 SEK
Skatter och avgifter
uppgifter 78.00 SEK

Återresa
1 @ 1.00 SEK 1.00 SEK
Skatter och avgifter
uppgifter 78.00 SEK

Total flygkostnad
exklusive expeditionsavgift (om tillämpligt)
klicka här för ny information
om expeditionsavgifter.
158.00 SEK

Sedan tillkommer 2x8 kr om man betalar med bankkort och ca 50 kr om man vill checka in bagage (man får ta med 10 kg ombord gratis)
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-11, 23:24 #12
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Jo jag har kollat lite... saken är väl den att jag aldrig flugit i hela mitt liv, trotts mina 23 år Det har alltid lyckats bli tåg, buss, bil, båt, cykel.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-13, 00:53 #13
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Jag har åkt med ryan air ett par gånger och jag har altid fått betala ca 130:- extra för att man betalar med mastercard och ca 130:- extra per väska.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-13, 02:28 #14
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Åkte själv till London idag. Ska man boka samma dag, eller är väldigt sent ute, så rekommenderar jag att ni kollar in SAS. Dem var 1000 kr billigare än de näst billigaste lågprisflygbolaget när jag åkte hem. Näst billigast var Sterling, Ryan Air gick inte från samma flygplats (Kastrup) och EasyJet var slutsålt. Dyrast var British Airways (BA) som bara hade business biljetter kvar, vore nog billigare att ta taxi dit än att åka med dem.

Ser att Sterling går från Götet och det är i alla fall ofta ett bra alternativ. EasyJet går bara från Köpenhamn har jag för mig, så för skåningar är den ju bra, men hjälper ju dessvärre inte dig speciellt mkt.

Det finns många flygplatser i London, Stanstead, Gatwick, Heathrow, Luton och London City Airport, så du bör fundera över vart du skall bo också. Det kan nämligen vara kostsamt att ta sig runt om man anländer efter kl 00 i centrala London, då är det bara taxi som gäller, vilket är klart dyrare än Sverige!

Anyway, nedan följer info om de olika flygplatserna:

Heathrow - västra London
Själv gillar jag Heathrow bäst, då det bara tar 15 minuter med Heathrow Express till Paddington (centrala, västra London). SAS, BA och de andra stora bolagen flyger hit.

London City Airport - Centrala/Östra London
Som namnet antyder, en mycket central flygplats, 10 miles från West End. Tyvärr går det bara plan till centrala och södra Europa, samt Oslo av de skandinaviska storstäderna.

Stansted - Norra London
Härifrån flyger Ryan Air. Jobbig flygplats, då den ligger mycket långt norr om London City.

Gatwick - Södra London
Hit flyger Sterling bl a, både från Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Lite närmare stan än Stansted, dock söderut istället.

Luton - Nord västra London
32 miles från centrala London, härifrån går t. ex EasyJet till stora delar av Europa.

Som sagt, fundera lite på var ni ska bo och boka i god tid som Robertsson sa, så får ni förhoppningsvis en lyckad start på resan

Sedan kan jag rekommendera ngn annan period än just Augusti att åka till London under! Det är svårt att hitta billiga flyg, tunnelbanan är otroligt varm (nästan oavsett väder), det är galet mycket turister och dem som bor i London åker gärna bort från staden så fort dem får någon dag ledig. Tänk på att det blir kallt mycket senare i London jämfört med Sverige, så det kan vara värt att åka under sept/okt, för att inte nämna julhandeln då som är något alldeldes extra.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-13, 10:25 #15

Citat:
Originally posted by Daniel29@Aug 12 2007, 23:53
Jag har åkt med ryan air ett par gånger och jag har altid fått betala ca 130:- extra för att man betalar med mastercard och ca 130:- extra per väska.
Som jag skrev så är 8 kr för bankkort, andra kort kan vara dyrare. Det har för mig att visa engelska betalkort t.o.m. har 0 kr i avgift hos ryanair.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017