Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domäner och språk

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-09, 23:15 #1
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Om man vill etablera sig i flera länder vilken är då bästa strategin ur ett SEO perspektiv. Som jag ser det finns det 3 sätt.

1) Köra på nationella landsdomäner för varje land, .se, .dk .no, .de etc.
2) Köra på subdomän varianten, se.company.com, dk.company.com etc.
3) Köra utan subdomäner www.company.com och välja språk på siten (vilket först och främst bestäms med IP)

Vad jag läst så betraktas subdomäner som helt separata domäner. Local presence väger ju tungt i iaf Google vad jag förstått, så då är ju alternativ 1 bäst. I alternativ 3 däremot så får man ju alla inlänkar till samma domän, det blir koncentrerat till ett ställe, en stark PR, bättre rank? Däremot så tror jag det blir problem med språken, spindlarna kommer förmodligen bara få det presenterat på ett språk (beroende på vilket IP spindeln har), så det är ju katastrof för de andra länderna, kanske går att lösa på ett smart sätt?

Oftast är ju läget inte så ljust att alla landsdomänerna är lediga, och ännu mindre .com, ska man lägga allt krut på .com ( som förmodligen kommer kosta mycket mer än alla landsdomänerna tillsammans) eller plocka landsdomänerna, är .com endast viktig ifall man vill in på den amerikanska marknaden kanske? är väll i princip det enda alternativet då..
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017