Det är inte varje dag det händer.......
Men när det plötsligt sker, efter nästan 6 år i SEO branschen
Mycket slit med att informera allmänheten via webben om hur sökmotorer fungerar och hur dom skall ha en möjlighet till hyfsade placeringar med lite arbete.
NÄR DET VÄL KOMMER SÅ BLIR MAN BARA SÅ OERHÖRT GLAD
Citat:
Hej!
Jag skickar ett meddelande för att tacka för hjälpen.
Jag har ett relativt nystartat företag som producerar trycksaker och webbsidor/webbplatser.
Jag har registrerat min egen webbplats (http://www.komedia.se) på ett flertal sökmotorer, och har också funnit min webbplats när jag sökt på namnet.
Däremot har det varit värre vid sökning på relevanta sökord: offsettryck, textiltryck, digitaltryck och webbdesign.
Hur jag än har sökt, så finns inte mitt företag med utan att jag skriver in företagsnamnet samtidigt.
Jag var för några dagar sedan inne på er webbplats och läste på lite om sökmotorpositionering.
Det var en hel del matnyttigt jag hittade där, bland annat om tabellstrukturen.
Jag ändrade uppbyggnaden på mina sidor efter era rekommendationer, och nu...
Placerad bland de första 10 vid sökning på Google!
Textiltryck:
placering - 16 av 2610
Offsettryck:
placering - 5 av 2000
Digitaltryck:
placering - 14 av 2340
Vid sökning på webbdesign är väl inte placeringen sådär alldeles lysande, men jag klättrar:
placering - 233 av 64400
Dessutom ledde era artiklar mig vidare till www.dmoz.org - där jag nu är redaktör för en egen liten kategori: Österlen
Självklart kommer jag att lägga in en länk till er från min webbplats, om det är Ok för er?
Jag rapporterar vidare om den kommande kundtillströmningen
Med vänlig hälsning
/ Alexander Laine
Österlens Kommunikation & Media
|