| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Har precis dragit igång en egen konsultverksamhet och söker ett program/tjänst för att hålla reda på hur mycket tid jag lägger på olika projekt. Har tittat på en del projektprogram men de innehåller så mkt som jag inte behöver. Några tips?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Artologik har ett program som heter Time. Enkelt webbgränssnitt (ASP) och riktigt trevligt att använda. Gratis för upp till fem användare.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Här hittar du också ett alternativ som kanske passar
http://toggl.com/ |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Tack för förslagen. Artologiks Time såg helt okej ut, men skulle föredra något som inte var asp. Toggl, skulle vara en bra funktion i ett system men räcker inte som egen produkt.
Andra förslag? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Lundalogik Kontakt (www.lundalogik.se) är ett riktigt smidigt program för tidsredovisning och projekthantering. Ladda gärna ner deras demo och testa.
Ett tips är att lägga några minuter på att tänka igenom vilka superfält du vill använda, mycket smidigt att kunna definiera en datamodell som passar just dig istället för att behöva vara låst till någon standard. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Är så gott som klar med en enkel rails-applikation som får duga tills dess att jag känner ett behov av något större system. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
http://www.getharvest.com/, http://www.loggr.co.uk eller http://www.formassembly.com/time-tracker/ borde göra tricket, beroende på nivå.
här finns lite tips: http://www.emilychang.com/go/ehub/ap...management-20/, annars har google en bra samling http://www.google.com/search?q=web+based+time+tracking
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Eftersom mitt företag gjort ett av de webbaserade tidsredovisningsapplikationer som finns på marknaden är mitt råd att om du är själv ska du använda excel. Billigast, enklast och smidigast för dig.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Kan rekommendera http://sillaj.sourceforge.net/ för detta. PHP-baserat, öppen källkod, lätt att använda, bra rapporter och aktivt utvecklat.
Har själv valt det för ett uppkommande projekt, framför 5-6 andra testade verktyg. Skannade "marknaden" hårt under processen. 2a platsen (som var mer lämpad för personligt bruk) var Python-programmet http://freshmeat.net/projects/tst/ som arbetar mot en mysql-databas. Testa det annars. Lade förresten till några funktioner i Sillaj för någon vecka sedan, bland annat möjlighet att ange hur nogrant man rapporterar, diverse ändringar samt enkelt utf-8-stöd. De är skickade till utvecklaren så förhoppningsvis kommer de med i en kommande version. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Artologiks PM har ett gränssnittet som är bland det sämsta och rörigaste som finns men när man väl lärt sig hur det fungerar hittar man det mesta där (även fakturering, planering osv).
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|