FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett beställningsformulär på min hemsida där mina kunder kan köpa sig en simpel men färdig hemsida till sig eller sitt företag. Och då vill jag att ett webkonto inkludernade filerna för hemsidan och en databas med data i ska skapas automatiskt till min webserver. Hur kodar jag det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kodar lite
![]() Vad pratar vi för serverlösning? Vilken webserver och vilken databas?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du har t.ex. ett Linux reseller konto kan du sätta hela webbsidosystemet i "skel" katalogen. När du sedan skapar nytt konto hämtas allt från "skel" och sätts in på det nya kontot,, sedan är det bara någon lätt konfiguering som kvarstår
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Men borde jag inte bara kunna göra såhär:
Jag skapar en mapp på min root som heter "customers/". Jag skapar ett script som vid kundens beställning skapar en mapp i "customers/"-katalogen med t ex. namnet "/minhemsida.websitefactory.se". Sedan läggs alla filer in i den katalogen (också via php) Sedan skapar php-scriptet en databas också med "CREATE DATABSE" Det enda som saknas nu är hur jag automatiskt skapar ett subdomän som pekar till "/customers/minhemsida.websitefactory.se" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur ska du jaila dina kunder?
|
||