FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Håller på att implementera kortbetalningslösning för internationella kunder. Vill att de ska trycka på "Buy Now"-button och sedan komma till en sida där de kan fylla i sina kontokortsuppgifter och beställa. Detta ska fungera med PayPal om man har aktiverat "Account Optional". Då ska man kunna fylla i sina kontokortsuppgifter DIREKT när man trycker på Buy Now. Men jag får ett extra steg: Don't have a PayPal account? Use your credit card or bank account (where available). Continue Varför är det så hos mig? Har sett att det inte är så hos andra webbutiker. MVH, Peter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmmm....ser att det fungerar i IE men inte i Firefox.
Kan det ha någonting att göra med att Firefox kommer ihåg e-postadresser och fyller automatiskt i e-postadresser i lämpliga textrutor? Eller har det bara att göra med att jag redan har ett PayPal-konto vars uppgifter fylls i automatiskt och att vanliga användare kan fylla i kontokortsuppgifter utan ett extra steg.... /petpap |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Blir samma här så jag tror helt enkelt att de har olika sidor för ie och firefox. Men jag fattar dock inte varför.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|