Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är Incordia SEO-vänliga?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-01, 11:33 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by zooloo@Jul 30 2007, 21:11
http://www.incordia.se gör - vad jag vet - mycket bra system för webshoppar kopplat till kundens orderhantering/fakturering.
I vilket fall kostar det ett par hundra tusen kronor. Men hur bra är dem SEO-mässigt?

Ni får väldigt gärna komma med synpunkter på detta. Domänen är www.bigstore.se
Jag får känslan av att det inte är vidare bra SEO!? Tack på förhand!

mvh zooloo
Vill man betala svinmycket för en webshop, som man kan få gratis som OsCommerce. Ingen webshop är idag SEO vänlig, man måste göra anpassningar.

Sedan är SEO vänlighet något som ändras, jag tro t.e.x att den här treden med foobar/artikelnamn.html kommer bli meninglös framöver.

Se till ha ett bra innehåll och det är öppet
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 13:10 #12
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Btw har de legat nere tio minuter nu också (kanske längre?). Incorida.se samt alla andra sidor jag kan komma på hos dem (utom cdons filmuthyrning). verkar dock vara tillbaka
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 13:27 #13
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Incordia är dyrast, men också störst på dedn Svenska marknaden.

Om man köper deras större lösningar så kan man syra ganska mycket själv när det gäller funktionalitet, design etc.etc. Så vad jag vet är Incordias system ur den aspekten SEO-vänligt.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 13:29 #14
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av zooloo
http://www.incordia.se gör - vad jag vet - mycket bra system för webshoppar kopplat till kundens orderhantering/fakturering.
I vilket fall kostar det ett par hundra tusen kronor. Men hur bra är dem SEO-mässigt?
Ni får väldigt gärna komma med synpunkter på detta. Domänen är www.bigstore.se
Jag får känslan av att det inte är vidare bra SEO? Tack på förhand
mvh zooloo
Vill man betala svinmycket för en webshop, som man kan få gratis som OsCommerce. Ingen webshop är idag SEO vänlig, man måste göra anpassningar.
Sedan är SEO vänlighet något som ändras, jag tro t.e.x att den här treden med foobar/artikelnamn.html kommer bli meninglös framöver.
Se till ha ett bra innehåll och det är öppet
Lite off topic, men den stora anlednignen till att foobar/artikelnamn.html är bra är främst för att det är en snyg URL. 20-30% av alla som läser en snippet tittar på URLen så den är viktig.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 16:47 #15
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 90
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 90
Incordia må vara störst men det endast tack vare bra marknadsföring och aggressiv säljtaktik, deras e-handels lösning är en av dom absolut sämsta "out of the box" lösningarna som vi utvärderade i synpunkterna, anpassnsingsbarhet, öppen källkod, service, plattforms stöd osv osv.

Att de sedan inte aktivt uppdaterar sina kunders shoppar är ytterligare en sak som talar emot dom.
NeoTech är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 07:08 #16
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Citat:
Originally posted by -klein@Aug 1 2007, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av zooloo
http://www.incordia.se gör - vad jag vet - mycket bra system för webshoppar kopplat till kundens orderhantering/fakturering.
I vilket fall kostar det ett par hundra tusen kronor. Men hur bra är dem SEO-mässigt?
Ni får väldigt gärna komma med synpunkter på detta. Domänen är www.bigstore.se
Jag får känslan av att det inte är vidare bra SEO? Tack på förhand
mvh zooloo
Vill man betala svinmycket för en webshop, som man kan få gratis som OsCommerce. Ingen webshop är idag SEO vänlig, man måste göra anpassningar.
Sedan är SEO vänlighet något som ändras, jag tro t.e.x att den här treden med foobar/artikelnamn.html kommer bli meninglös framöver.
Se till ha ett bra innehåll och det är öppet



Lite off topic, men den stora anlednignen till att foobar/artikelnamn.html är bra är främst för att det är en snyg URL. 20-30% av alla som läser en snippet tittar på URLen så den är viktig.
Faktum är väl att foo/artikelnamn.html gav eller ger bra placering, även om man måste jobba med mer än så.. Har dock kommit insikten att man kan lika bra använda foobar/artikelnr.html, ge samma resultat om inte bättre.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 07:11 #17
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by NeoTech@Aug 1 2007, 16:47
Incordia må vara störst men det endast tack vare bra marknadsföring och aggressiv säljtaktik, deras e-handels lösning är en av dom absolut sämsta "out of the box" lösningarna som vi utvärderade i synpunkterna, anpassnsingsbarhet, öppen källkod, service, plattforms stöd osv osv.

Att de sedan inte aktivt uppdaterar sina kunders shoppar är ytterligare en sak som talar emot dom.
OsCommerce har fler webbutiker än Incordia, så dom är inte störst. Oftast är det etablerade verksamheter som köper dyrt och fint, medan nystartade tar det som är billigt.

Men det stora misstaget många gör, är också att satsa stort och dyrt, sedan tjänar dom inga pengar på sin webshop... Bara för man lyckas i real life, så lyckas man inte alltid på internet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 10:12 #18
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av NeoTech
Incordia må vara störst men det endast tack vare bra marknadsföring och aggressiv säljtaktik, deras e-handels lösning är en av dom absolut sämsta out of the box lösningarna som vi utvärderade i synpunkterna, anpassnsingsbarhet, öppen källkod, service, plattforms stöd osv osv.
Att de sedan inte aktivt uppdaterar sina kunders shoppar är ytterligare en sak som talar emot dom.
OsCommerce har fler webbutiker än Incordia, så dom är inte störst. Oftast är det etablerade verksamheter som köper dyrt och fint, medan nystartade tar det som är billigt.
Men det stora misstaget många gör, är också att satsa stort och dyrt, sedan tjänar dom inga pengar på sin webshop... Bara för man lyckas i real life, så lyckas man inte alltid på internet.
Incordia är störst på den kommersiella marknaden.
Om man skall driva en webbutik som genererar stora ordermängder så måste man koppla systemet mot ett affärssystem som klarar av stora volymer.

Sen vet inte jag varför folk tror att Internet är så billigt!?
Om någon skall starta en relativt liten butik IRL så räknar man glatt med en investering på åtminstånne 100 000 SEK.

OBS! jag säger inte att Incordia är bättre än något annat system, men faktum kvarstår Incordia har flest kunder. Och de är dyrast.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 18:22 #19
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Ett lite förtydligande , OsCommerce är kommersiellt . Det finns massor med konsulter och folk som säljer tjänster till OsCommerce. Så OsCommerce är större än incordia , både vad det gäller antalet butiker och antalet person som supporta systemet.

Vill jag koppla OsCommerce till en affärssystem, så är det antaligen enkelt fixa, beronde på affärssystemet, begräsningen ligger inte i OsCommerce.

Man behöver inte invenstera några 100k för att öppna butik real life. Sedan går det också ganska dåligt för många som starta butik i real life i centrum läger, eftersom dom bränner alla pengar på en gång.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-03, 14:45 #20
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
klein, det är skillnad på ett företag och programvara med öppenkällkod. Du jämför äpplen och päron. osCommerce är inte kommersiellt, men konsulttjänsterna kring det må vara så.


Nån som vet vad man betalar för månadsavgifter hos Incordia? Väljer man sitt eget webbhotell?

Vad kostar det att ta bort Incordia loggan?

Nyfiken i en strut.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017