FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en liten fundering på Google backlinks.
Har ett antal premiumdomäner under .nu och skulle kontrollera om ett par av dessa hade ev. Pagerank. Såg då att google backlinks låg på 15.500 på den ena och 26.000 på den andra. Beror detta på att orden (domännamnen) står i en mening med en . (punkt) efter sig och nästa mening börjar med NU som google tror att det är en url och inte en mening? Hoppas ni förstår vad jag menar och att någon har svaret på detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Menar du "..idag skulle jag köpa en cykel. Nu visade sig det att..."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du söker efter "www.cykel.nu" så lär det inte bli fel :P
Tror ingen skriver ".. idag skulle jag köpa en tuff www cykel. Nu visade det sig att.. " |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, det är precis detta jag menar anonymous.
Tänker även på alla sidor där meningarna inte är separerade med mellanslag. (slarvfel) Han har precis köpt en ny "cykel.Nu" cyklar han till jobbet varje dag. Detta borde väl då räknas som en backlink till url: cykel.nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
men en backLINK ska väl vara en LINK??? om det står cykel.nu är det ingen backlink utan ren text.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, detta var som sagt en fundering endast.
Då rör det sig troligen om "riktiga" backlinks för domänerna ifråga. Tack för svaren! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här är ett exempel för en snabb inblick på vad jag tror du menar: http://www.google.com/search?hl=en&q=marijuana.nu Om det är så du menar så räknas det inte som en backlink till din sida. Ny här :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har helt rätt Maxjohan.
Googrank.com kontrollerade jag pageranken på där det även står antal backlinks. http://www.google.com/search?hl=en&q=dator.nu ger samma antal träffar som backlinks på googrank. Alltså endast ren text och dessvärre inga riktiga länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||