Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med Nazister/Sverigedemokrater

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-30, 07:53 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Jag driver ett forum, vi har på sista tiden fått problem Sverigedemokrater som vill "prågla ut" sin åsikt forumet, jag tilllämplar nolltollerans emot denna grupp människor, det är ändå ett parti vars ideologi gasade ihjäl 6 miljoner och yterligare 14 miljoner dog på annat sätt., så tycker jag att man ha rätt hindra dessa människor att yttra sej. Sedan finns det ingen tvingade i yttrandefriheten, dvs det ger dej till vissa rättigheter, men inte mej som forum innehavare skyldigheter att tillhandahålla plats för dessa åsikter.

Detta kommer bli ett ganska stort problem fram till valet 2010, då Nazister/Sverigedemokraterna kommer utnyttja internet för spridning och lura in människor i deras ideologi, eftersom dom inte våga visa sej på gator och torg utan massiva polisinsatster , så kommer många forum vara i mållinjen för olika former av poltisk uttryck. Jag tycker man skall tilllämpa nolltolerans, endast låta poltiskapartier som har demokratiska värdergrunder, vilket man inte kan anklaga SD för att ha. ( Ni minns väl BSS som fanns på 80 -90 talet som brände flyktingförlägningar/mosker, det är dom som står bakom SD )
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 10:09 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Även de motbjudande förtjänar att bli rätt behandlade så...
Sverigedemokraternas ideologi gasade inte ihjäl några. Lika lite som att Vänsterpartiets eller SKPs ideologi slaktade ännu fler. (Stalin var faktiskt värre än Hitler i det avseendet.)

I övrigt så tycker jag att du är i din fulla rätt att avgöra vilka som får skriva i ditt forum. Klagar någon så kan de starta ett eget forum.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 10:40 #3
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by klein@Jul 30 2007, 07:53
Jag driver ett forum, vi har på sista tiden fått problem Sverigedemokrater som vill prågla ut sin åsikt forumet
Om du driver forumet bestämmer du spelreglerna. Punkt. Om forumet handlar om annat än politik bör du definitivt se till att moderatorerna bannar alla ämnen som hamnar ot. Om ämnet handlar om politik kan jag personligen tycka att alla försök att censurera får motsatt effekt på lång sikt. Bättre att ta diskussionen här och nu.
autosvar är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 11:16 #4
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar

Reg.datum: Jun 2007
Som föregående talare sagt, du är ägare av forumet, du väljer vad som skrivs, dessutom kan du bryta mot lagen inom hets mot folkgrupp om du låter folk skriva nazistiska åsikter.
gsoc är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 11:25 #5
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
WN är inte rätt plats för politisk diskussion, men jag må nog säga att du bör uppdatera dig angående SD som parti. Det är Sveriges i särklass mest Israelvänliga parti. Vidare hatat av alla nazistiska organisationer, även av dem mer hårda nationella grupperingarna samt dess politiska partigren (ND). Tidigare olämpliga representanter har kastats ut, hela organisationen ser annorlunda ut idag. Det är lite som om man skulle beskylla Sossarna för sina rasbiologiska centrar, att jämföra dåtidens BSS med nutidens SD.

Jag vet dock inte vad det är för typ av forum du driver, och hur mycket kunskap som vilar där. Däremot kan jag tänka mig att det finns nötter som smuttsar ner ditt forum med oanständigheter. Du bör dock vara påläst och införstådd med att dessa inte propagerar SD:s partilinje, något som kan göra gränsdragningen för uteslutning av forummedlemmar svårt om man inte är uppdaterad. Såg ju hur du beskrev partiet.

Det som dock är viktigast av allt; det är nog att det inte är någon demokratisk rättighet att få vara medlem på ett Internetforum. Men är det ett politiskt forum, så missar du förmodligen ett ganska stort skifte i vilka partier som innehar status som riksdagsparti efter valet 2010.

Skickar PM till dig och frågar vilket forum det handlar om, så skall jag kasta ett öga på skriverierna.
akkeman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 13:12 #6

Citat:
Originally posted by akkeman@Jul 30 2007, 11:25
WN är inte rätt plats för politisk diskussion, men jag må nog säga att du bör uppdatera dig angående SD som parti. Det är Sveriges i särklass mest Israelvänliga parti. Vidare hatat av alla nazistiska organisationer, även av dem mer hårda nationella grupperingarna samt dess politiska partigren (ND). Tidigare olämpliga representanter har kastats ut, hela organisationen ser annorlunda ut idag. Det är lite som om man skulle beskylla Sossarna för sina rasbiologiska centrar, att jämföra dåtidens BSS med nutidens SD.

Jag vet dock inte vad det är för typ av forum du driver, och hur mycket kunskap som vilar där. Däremot kan jag tänka mig att det finns nötter som smuttsar ner ditt forum med oanständigheter. Du bör dock vara påläst och införstådd med att dessa inte propagerar SD:s partilinje, något som kan göra gränsdragningen för uteslutning av forummedlemmar svårt om man inte är uppdaterad. Såg ju hur du beskrev partiet.

Det som dock är viktigast av allt; det är nog att det inte är någon demokratisk rättighet att få vara medlem på ett Internetforum. Men är det ett politiskt forum, så missar du förmodligen ett ganska stort skifte i vilka partier som innehar status som riksdagsparti efter valet 2010.

Skickar PM till dig och frågar vilket forum det handlar om, så skall jag kasta ett öga på skriverierna.
I min syn är Sverigedemokraterna är nazister, dom har ungerfär samma syn som Hitler hade på judarna, numera är det muslimer som man tycker illa om. Dom har samma värdegrunder som Hitler hade 1918 efter Tysklands kaptitaltion.

Det finns ganska mycket nazister inom SD, det kan ingen förnega till. Även om partiet offentligt försöker "rensar" leden från dom mest extrema åsikterna, så är Sverigedemokraterna ett oangenämtparti , som vi inte vill ha in i riksdagen, då dom har en vidrig människorsyn. Jag kan posta massor med länkar, bl a från youtube , det du säger stämmer inte.

Bara det att man har demostrationståg med SA liknade unifomer och trummor för tankar tillbaka till 30 talets tyskland. Finns även video på youtube där emot hetsar ganska duktigt emot t.e.x muslimer. Har själv bevittna hur höga partifunktioner har tyckt att man skall anordna en ny kristallnatt emot muslism ägda butiker, så jag är väldigt skeptisk till den "rumsrena" bild du försöker måla upp om detta parti.

Om nu SD hatar t.e.x ND? Varför samarbetar dom poltiskför i t.e.x Södertälje? Din påstående stämmer mao inte.

Mej veteligen är 3 år kvar till 2010, finns ingen anledning att ropa hej innan dom är inne i riksdagen , därav behöver man inte släppa fram deras åsikt. Även den dagen dom sitter i riksdagen bör man vara väldigt kritisk emot SD som poltisktparti. Vi minns väl alla Ny Demokratis insats i riskdagen, räntor på 500%. Bli alltså ganska dyrt för oss har lån på våra bostäder, om SD skulle få poltisktmakt.

Om inte för att visa de människor som dog i treblinka respekt, att aldrig mer. Därav bör internetforum vara väldig resktoriktiva att låta Sverigedemokraterna komma till tals, det är min åsikt.

Så jag tänker forsätta tilllämpa nolltolerans emot Sverigedemokraterna / Nazisterna.
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 13:47 #7
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Sverigedemokraterna är nazister? Med samma synsätt tycker du väl att Vänsterpartiet är kommunister och Moderaterna anarkister?

Jag sympatiserar inte med Sverigedemokraterna men din insikt i politik verkar inte vara överdrivet stor...
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 16:26 #8

Citat:
Originally posted by Spindel@Jul 30 2007, 13:47
Sverigedemokraterna är nazister? Med samma synsätt tycker du väl att Vänsterpartiet är kommunister och Moderaterna anarkister?

Jag sympatiserar inte med Sverigedemokraterna men din insikt i politik verkar inte vara överdrivet stor...
Att är moderaterna anarkister är kanske en överdrift. Men inte för så där jätte länge sedan så hette Vänsterpartiet Kommunisterna, och en del medlemmar kallar sej fortfarande för kommunister och försvara jättegärna diktaturer såsom Kuba fängeslande journalister i Radion. Även om dagens kommunister hellre låter sina barn gå i privat skola och bor hellre i bostadsrätt än hyresrätt, så dom gamla takterna att skilja partiledningen från folket sitter i.

Sverigedemokraterna är bör definera som Ny Nazister / Facister, du är väl inte så korkad att du har gått på deras skitsnack om att dom har demokratiska värderingar hej och hå?
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 17:07 #9
fors fors är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
fors fors är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Sverigedemokraterna är bör definera som Ny Nazister / Facister, du är väl inte så korkad att du har gått på deras skitsnack om att dom har demokratiska värderingar hej och hå?
Vad begrundar du det på? Det vore fördelsaktigt om du använde dig av källhänvisningar. Och, bara för att det för 10-20 år sedan hade vissa ankytningar till nazismen så betyder inte det att partiet har det i dag. Jag är bara intresserad.
fors är inte uppkopplad  
Oläst 2007-07-30, 18:10 #10
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by gsoc@Jul 30 2007, 11:16
Som föregående talare sagt, du är ägare av forumet, du väljer vad som skrivs, dessutom kan du bryta mot lagen inom hets mot folkgrupp om du låter folk skriva nazistiska åsikter.
Vill bara säga att det inte är ägaren av forumet som blir fälld, utan den som skrivit. Det förutsätter att ägaren tar bort olämpliga inlägg när de uppmärksammas på inlägget.

BBS-lagen gäller, sök på google finns det många referenser och hela lagtexten.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017