FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mellan lite jobb har jag lite tid över och efter att jag byggt om ett ClientExec skin åt en tidigare kund så blev jag inspirerad till en ny websida för bara ClientExec designs. Började igår i photoshop och har kodat templaten idag, så det ser fortfarande lite tomt ut....
Frågan är om det ser ok ut och om det saknas något som kan/bör läggas till? http://www.clientexecdesigns.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser bra ut! Det känns dock som om vissa bilder är lite hårt komprimerade...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon bild speciellt du tänker på?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Främst logon, men även många utav de andra bilderna, främst de bilder som innehåller text. Eller så är det bara jag som är känslig (läs perfektionist).
Edit: jag repeterade mig lite överdrivet mycket.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske en liten kontrast på texten så den syns bättre?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ser helt ok ut, dock lite väl mycket grönt. Skulle vilja se lite variation i färgschemat för att göra det lite mer intressant.
Den vita raden som bryter av mellan headern och ClientExec Designs "bannern" gör så att sidan känns bruten istället för avdelad. Du kanske kan tona ner den och göra den ljusgrön istället för helt vit? Utrymmet mellan headern och resten av sidan känns också väldigt väldigt hög, testa minska den lite för att få sidan att hänga ihop mer. Knapparna i headern och "bannern" som jag nämnde ovan passar verkligen inte in, de känns som från en helt annan värld jämfört med sidan i helhet. Du kanske inte hunnit att pilla på dem ännu men jag tycker du skall göra om dem. I contentarean på höger sida så har du väldigt mycket text, temporär sådan just nu, men hur har du planerat att lägga upp det sedan? Skall det vara en hög av text, eller kommer du att dela upp det lite finare? Tror du kan göra allt lite mindre, då menar jag allt. Du har tagit i lite väl mycket på storlekarna vilket gör att sidan blir större än vad som behövs. Fö så tycker jag du gjort ett bra jobb hittils. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan nog också hålla med om att knapparna inte riktigt smälter in. Sidan fungerar inte helt perfekt i IE(6?) heller. Angående bilderna så tror jag att det räcker att släppa lite på komprimeringen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för synpunkterna
![]() Kan du lägga in en skärmdump på 6.0 mr_lundis? Jag har inte den tillgänglig just nu... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man måste älska CSS och webbläsarnas olika sätt att presentera....
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|