FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Med till exempel adSense.
Att ha en enda stor och ganska bred webbplats, vilket ger mycket besökare. Eller några mindre, mer fokuserade, då blir det ju dock webbhotellskostnad för vardera, men de kan länka varann och på så vis klättra i sökmotorerna. Eller om man skulle ta innehåll från en undersida på en stor webbplats och göra en egen sida av, skulle det betraktas som spegling? Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag har förstått så skulle alternativ två vara bäst. Du ska tydligen få bäst betalt av Google om din sida fokuserar på ett specifikt område snarare än många.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det lukar lite MFA över den här posten...
Sånt borde man verkligen stoppa... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är MFA???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hellre en bra sida än 100 dåliga.
I längden kommer du vinna på det. Adsense-spam är så 2006. Skapa värde för besökare så kommer du få pengar tillbaka, men inte imorgon, eller i övermorgon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är enklare ranka med 100 kw-domäner än en generell. Jag tror du tjänar mera pengar på att registrera många domäner och lägga lite material på varje kortsiktigt. Långsiktigt har du mycket bättre chanser med en bred sida däremot.
Enklaste är väl att lära sig programmera och börja göra riktiga webbplatser istället för innehållssidor all-togheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jasså, men jag HAR ju en sida med jättebra innehåll, så kände jag att den kanske är för bred liksom, den är kategoriserad i några undersidor som har mkt innehåll.
Äh jag vet inte, jag försöker uppdatera varje dag, så det känns som att den kommer bli så stor (växa mig över huvudet). Den ska ju fortsätta vara strukturerad ochså...om den skull splittas istället! Tack för synpunkterna! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om du berättar vilken sida det gäller är det lättare för oss att ge tips.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
hjalpreda.com
|