Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Datorbutiken.com´s kundtjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-26, 18:13 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Man blir ju riktigt förbannad.

Dom har en kundtjänst som är öppen vardagar mellan 8 och 17. Klockan 16.30 ringer jag dem från mobilen och blir placerad i en kö. Det är lite musik i bakgrunden och då och då säger en röst att jag skall hänga kvar samt berättar vilket nummer jag är i kön.

Till slut är det bara 3 personer framför mig men klockan blir 17, jag sitter dock kvar i kön eftersom telefonrösten säger åt mig att dom snart tar emot mitt samtal.

Sedan blir jag nummer ett i kön.

Sedan tutar det lite i luren och samtalet avslutas. När jag ringer upp igen har dom stängt.

Kan dom inte beta av telefonkön innan dom går hem!

Skulle nog legat i off topic.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 19:03 #2
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Dålig stil. Det måste ju finnas någon information som talar om för telefonisterna hur många det finns i kön. Fast å andra sidan kanske telefonväxeln är tidsinställd så att det bryts exakt 17:00.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 19:59 #3
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Nej, klockan 17.00 hade jag 2 före mig, 17.04 hade jag 1 före mig, 17.09 var jag nästa som skulle betjänas. Sedan sa det klick.

Sjukt dålig stil och väldigt irriterande.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 20:12 #4
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Då var det ju verkligen botten.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 20:22 #5
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
Kan ju vara så att det fanns 10 andra bakom dig i kön och de måste välja att stänga ner någon gång. Fast ett system där ingen kan lägga sig i kö efter 17 hade ju löst problemet. Man tycker ju att man ska få hjälp om man ringer innan supporten stänger...
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 21:46 #6
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Jag vet inte hur deras system fungerar. Men i vårat så ser man exakt hur många som är i kö, samt hur länge den längsta har väntat. Samt så är det som det sades ovan att växeln stänger för inkommande samtal, men sitter man i kö så kommer det aldrig sluta ringa förens kön är tom.

Dock så finns det buggar i vissa växelsystem som gör att dom kastar ut dom som sitter i kön.
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 23:24 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det vanliga är ju att man besvarar kön innan man går hem.

Har jobbat på callcenter tidigare och där satt alla kvar tills alla samtal var besvarade
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-26, 23:31 #8
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Citat:
Originally posted by jonny@Jul 26 2007, 23:24
Det vanliga är ju att man besvarar kön innan man går hem.
Har jobbat på callcenter tidigare och där satt alla kvar tills alla samtal var besvarade
Ja exakt, man väntar ju på att allt är klart. Men man kan inte göra så mycket då systemet kastar ut folk
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-27, 00:02 #9
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Frågan är väl vad support-avdelningen gör som precis fått nedskärningar sedan besparingarna har nära 100 samtal i kön klockan 17
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-27, 00:12 #10
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Eftersom deras växel kunde tala om för mig hur många som var före mig i kön och sånt så antar jag att dom inte bara har en 200-kronors växel utan en som faktiskt är lite "smart". Antingen får dom stänga klockan 17 och då avbryta min kö med "Välkommen tillbaks imorn" eller så får dom ta mitt samtal, dom kan inte sitta och räkna ner långt efter stängningsdags för att sedan bara koppla bort mig.

Blev riktigt förbannad, anledningen att jag ringde dom var för att verifiera en order på 15 000 kronor som jag inte alls är sugen på att lägga hos dem längre...
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017