FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man blir ju riktigt förbannad.
Dom har en kundtjänst som är öppen vardagar mellan 8 och 17. Klockan 16.30 ringer jag dem från mobilen och blir placerad i en kö. Det är lite musik i bakgrunden och då och då säger en röst att jag skall hänga kvar samt berättar vilket nummer jag är i kön. Till slut är det bara 3 personer framför mig men klockan blir 17, jag sitter dock kvar i kön eftersom telefonrösten säger åt mig att dom snart tar emot mitt samtal. Sedan blir jag nummer ett i kön. Sedan tutar det lite i luren och samtalet avslutas. När jag ringer upp igen har dom stängt. Kan dom inte beta av telefonkön innan dom går hem! Skulle nog legat i off topic. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dålig stil. Det måste ju finnas någon information som talar om för telefonisterna hur många det finns i kön. Fast å andra sidan kanske telefonväxeln är tidsinställd så att det bryts exakt 17:00.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Nej, klockan 17.00 hade jag 2 före mig, 17.04 hade jag 1 före mig, 17.09 var jag nästa som skulle betjänas. Sedan sa det klick.
Sjukt dålig stil och väldigt irriterande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då var det ju verkligen botten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan ju vara så att det fanns 10 andra bakom dig i kön och de måste välja att stänga ner någon gång. Fast ett system där ingen kan lägga sig i kö efter 17 hade ju löst problemet. Man tycker ju att man ska få hjälp om man ringer innan supporten stänger...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte hur deras system fungerar. Men i vårat så ser man exakt hur många som är i kö, samt hur länge den längsta har väntat. Samt så är det som det sades ovan att växeln stänger för inkommande samtal, men sitter man i kö så kommer det aldrig sluta ringa förens kön är tom.
Dock så finns det buggar i vissa växelsystem som gör att dom kastar ut dom som sitter i kön. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det vanliga är ju att man besvarar kön innan man går hem.
Har jobbat på callcenter tidigare och där satt alla kvar tills alla samtal var besvarade
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Frågan är väl vad support-avdelningen gör som precis fått nedskärningar sedan besparingarna har nära 100 samtal i kön klockan 17
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Eftersom deras växel kunde tala om för mig hur många som var före mig i kön och sånt så antar jag att dom inte bara har en 200-kronors växel utan en som faktiskt är lite "smart". Antingen får dom stänga klockan 17 och då avbryta min kö med "Välkommen tillbaks imorn" eller så får dom ta mitt samtal, dom kan inte sitta och räkna ner långt efter stängningsdags för att sedan bara koppla bort mig.
Blev riktigt förbannad, anledningen att jag ringde dom var för att verifiera en order på 15 000 kronor som jag inte alls är sugen på att lägga hos dem längre... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|