FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Medlem
|
personligen så känns det lite som att köpa grisen-i-säcken om man beställer en dator, betalar i förtid utan att direkt veta om och när den kommer levereras. Men om det funkar, grymt billig sak som man givetvis måste testa och se vad man kan hitta på för roligt med den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det som luktar mest bluff av allt just nu tycker jag är att man inte kan köpa på postförskott!
Hade det nu varit så att Medison vill leverera datorer till alla skeptiker, varför tillhandahåller man då inte postförskott? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har de här killarna tänkt göra med sina liv om det nu är så att det är bluff? Halva sverige^H^H^H^H^H^H världen kommer ju att ha sett dem på bild?
Jag får en viss känsla av att de bara är sjukt naiva och tror att de kan sälja till förlust och sedan ta igen den genom stora volymer? Fast då borde de ju kanske fått kalla fötter och dragit i stopp-snöret för länge sen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=854314 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror verkligen inte att de har en fabrik i Brasilien och faktiskt använder den... Jag bor själv i Brasilien och tullarna för att ta ut och in grejerna är så förbaskat dyra... Det är tom svårt att föra ut pengar från landet... Själv tycker jag att det luktar skumt över allt eftersom ibland säger han att de är gjorde i Brasilien och ibland i andra ställen.. Men endå verkar det grymt konstigt att de skulle ha en presskonferans om det var bluff, vi har ju alla sett deras ansikten och sådant så det kan väll inte vara alltför svårt att ta fast dem om de är bidragare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bästa Medison-artikeln i media hittills: http://www.jnytt.se/Read__9715.aspx ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vadå?! Nästa löning smäller de. 1000spän liksom. Är det en bluff och de lurar mig så lär jag kämpa till sista andetaget för att få tillbaka mina pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Flitig postare
|
@NiGHTFiRE
Är det så att man betalar tullarna även om man för in komponenter som man monterar och sedan skickar ut produkten till kunder utomlands? Tydligen så har inte Brasilien ett utlämningsavtal med Sverige, så ta fast Valdi går inte för att de blåser svenskar om han håller sig där efter det framkommit att det är en blåsning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
|||
Medlem
|
blixtsystems: Det vet jag faktiskt inte men jag vet iaf att teknologin är mycket sämre här eftersom att det är så extremt dyrt att föra in grejer i Brasilien... Skulle tycka att det var konstigt att det var billigare i scenariot som du berättade eftersom tullarna vill alltid ha pengar....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|