FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är så van att använda one . com, så Aleborg är tokrörigt för mig än.
Databasen är fixad och phpbb filerna upplagda, dock finner jag inte databasen när jag kör installationen.. Vet inte ens adressen till dbn. tror en kurs i SQL sitter på plats efter detta äventyr :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vet inte hur det ser ut hos Aleborg men all info borde stå när du skapade databasen. Annars kanske ett mail till deras support är enklaste sättet att få uppgifterna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Logga in på http://kundwebb.aleborg.se/
Tryck på "Gå till kontrollpanelen" Välj fliken "Settings" Välj "Databases" Där det står "New MySQL database" får du namnge den (namnet blir webXXXX_[NAMNET DU VÄLJER] Tryck på "Create database" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Databas är skapad utan problem. Har namn på db och användarnamn men behöver väl veta adressen till db och inte bara namnet väl? När jag väl skapade den så vet jag inte ens vart den hamnar lixom.. fett snurrigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Får ju slag när man sitter och fyller i alla fält helatiden för att sedan få error meddelande för att sedan fylla i allt igen hehe..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
På sidan du kommer till direkt när du loggat in på kundwebben, innan du trycker på "Gå till kontrollpanelen" kan du scrolla ner längst ner och se all info om mysql-databasen.
MySQL-adress: mysql.XXX.se Alternativ MySQL-adress: MySQL4.1: mysql1.kontrollpanelen.se (port 3306) MySQL5: mysql5.kontrollpanelen.se (port 3305) Databasnamn phpMyAdmin webXXX_XXX Gå till phpMyAdmin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan inte logga in på phpmyadmin alls.
får bara upp felmeddelanden varjegång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska kanske tillägga att när jag beställde adress samt hotell så vart det fel i beställningen.. dom fick manuellt beställa en .se åt mig i efterhand.
kanske bidrar till problemet på ngt sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Nej det skall inte ha med saken att göra. Vad använder du för login till phpMyAdmin?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|