FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hört historier om så många som blir bannad från Google Adsense på livstid efter att ha klickat på sina egna annonser. Andra har blivit bannad även då de själva uppger att de inte clickat på annonserna själva. Google kör ju då av förstårliga skäl en stenhård attityd och ignorerar i princip användaren.
Så jag vill inte bli bannad från Google AdSense och planerar inte att hitta på något dumt. Men vad ska jag göra för att ingen annan ska hitta på något dumt och clicka 100 gånger på annonserna på mina sidor bara för att jävlas? Förut fanns AdLogger men det har slutat utvecklas då Google ändrade i javascript koden eller nått. Det programmet loggade ip numret och click och man kunde sätta gränser så att annonserna inte visades för ip adresser som clickat mer än x gånger timmen. Hur gör ni andra med detta problem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror google har mer koll på det här än vad vi oroar oss för.
T.e.x, vi säger att du får för dig att jävlas med en konkurrent eller dyl, du börjar klicka på hans ads flera gånger om dagen, bara går direkt till annonserna, inga sidvisningar. Visst kan man tro att han lär bli blockad/bannad/avstängd frå adsense. Men jag tror att om du "tjänar pengar med adsense" så får du också lida av det. En annan tanke är, om man nu spinner vidare med det här med att jävlas med en konkurrent. Hos alla som använder adsense, så kan man ju få fram "google_ad_client" väldigt lätt. Hur blir det om man börjar visa konkurrentens reklam på t.e.x en porrsajt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håll dig inom reglerna som sagt så skall du nog se att du klarar dig, dock har jag också blivit bannad men såg det inte som nån större förlust...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skaffa dig inga fiender
![]() Där gick jag nog bet på förslag dock... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1) Följ reglerna
2) Klicka inte på egna länkar 3) Klicka inte mycket på andras länkar (på andra sidor), google har bättre koll än du tror, ska du djävlas med nån kan du själv åka dit på det. 4) Lägg inte upp adsense på sidor med mindre än ca 500-1000 imp per dag, det blir ändå inga pengar och risken för att nån annans fuskklick ska ge nått större utslag blir mindre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en sida där jag idag haft 65 sidvisningar men någon har fått för sig att klicka 20 ggr på mina googleads, misstänker att det är någon som vill sabba. Är det något jag bör vidta åtgärder mot tex maila google och säga att jag uppmärksammat det eller ska man vänta och se vad dom gör för åtgärder?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Maila om du du vill vara på säkra sidan, då vet dom att du är medveten om det iallafall...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Fler som tycker man borde maila?
Har plockat bort adsen från aktuell sida nu iallafall. |