Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Come and Stay

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-16, 20:48 #41
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel S
Problemet är ju att villkoren säger att vi inte får betalt förrän CaS får betalt. Och dessa villkor har vi accepterat när vi kör deras annonser.
Fast villkoren säger också att publisher ska få betalt för det han levererat.
Jag har inga bevis på att CaS inte har fått in pengarna heller, de kan gärna hålla undan dem själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel S
Hur mycket är det ni strider om? Om det inte är mer än några hundra tusen hade det ju ur CaS synvinkel varit betydligt smartare att inte ta striden och istället betala. Då hade de sluppit denna dåliga publicitet, som kommer att kosta betydligt mer.
Spelar ingen roll, det är principen som gäller. Det hoppas jag verkligen!
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-16, 22:23 #42
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Nykomling

Visst är det så. Vi har ingen aning. Där skiljer sig dock inte CaS mot TD mfl. De skulle ju kunna blåsa oss allihop. Dock har jag faktiskt fått pengar från TD. De slipper nog också en hel del supportfrågor genom att de redovisar fakturering, betalat och utbetalat på ett tydligt sätt.

Det ska bli spännande att se om jag får några pengar nu i september. Den osäkerhet vi känner och som redovisas i forum som detta kostar väldigt mycket pengar för CaS. Jag hoppas Jakob förstår det.
Daniel S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-17, 08:50 #43
comeandstays avatar
comeandstay comeandstay är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Medlem
comeandstays avatar

Citat:
Originally posted by Timofey@Sep 16 2008, 20:48
...det är principen som gäller...
Det är snarare så att som börsnoterat företag ( noterat på börsen i paris ) med ögonen på sig från alla håll är det nödvändigt att betalda fakturor stämmer överens med faktureringsunderlagen.

Ett stort börsnoterat företag är visserligen administrativt och trögrörligt, men samtidigt kontrollerat att allt går rätt till och stabilt.
comeandstay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-17, 09:29 #44
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by comeandstay@Sep 17 2008, 08:50
Fast även stora börsnoterade företag gör upp med kunder och leverantörer hela tiden. Det finns inget i redovisningslagstiftningen (varken svensk eller fransk eller dansk) som hindrar mitt företag att betala ditt företag 100,000 kr för utförda tjänster även om jag i min tur inte fått betalt av mina kunder. Det är snarare precis så det fungerar normalt. Annars är det lite som att snatta på ICA och lova att betala efter nästa lön, om du får någon.
Oläst 2008-09-17, 09:50 #45
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Större sidor kan ta ner annonserna eller byta till andra annonssystem om de inte får betalt. Det är väl det påtryckningsmedel som finns,
Att CS inte vill ligga ut med pengar är en sak, men de - och andra affiliatföretag borde redovisa på ett transparent sätt vad som händer med deras krav mot sina kunder. Om de struntar i att kräva in betalningar eller efterskänker belopp för att vara snäll mot kunden så blir de bara av med sin provision, men det har i gengäld inte kostat dem något förutom administrationen.

Affiliaten däremot tappar sin inkomst, han kunde ju ha upplåtit sitt annonsutrymme till någon som faktiskt betalar.
Det är lätt att vara frikostig med andras pengar.

Ett bra tips är att läsa vad Dan skriver: http://www.dan.se/hur-man-far-sina-pengar-...atebolagen.html
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-06, 14:10 #46

SCAMFÖRETAG nu betalar de inte ens sina ordinarie fakturor (med fullt godkända utbetalningar) i tid!

Jobba INTE med dessa! Ni kommer inte få betalt!
Oläst 2008-10-06, 17:25 #47
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by Timofey@Oct 6 2008, 14:10
SCAMFÖRETAG nu betalar de inte ens sina ordinarie fakturor (med fullt godkända utbetalningar) i tid!

Jobba INTE med dessa! Ni kommer inte få betalt!
Det är onekligen lite olustigt att det står "Settled (Partner has received payment)" på Revenue-översikten, för pengar man inte fått. Ändrades samma dag som fakturaunderlaget mejlades ut.

Vad beror det på Jakob? Accepterar ni att vi ger er 0 dagar betaltid? Jag hittar ingen information på sidan med vad ni har för villkor.
Oläst 2008-10-07, 16:09 #48
comeandstays avatar
Medlem

Medlem
comeandstays avatar

Hej.
Ja settled innebär att fakturaunderlaget skickats, så det är förklaringen till denna term som inte stämmer helt isåfall.

En faktura som skapats utifrån utsänt faktureringsunderlag med förfallodag 15 dagar eller längre betalas senast på förfallodagen. Dock kan betalning från bank i utlandet till bank i sverige ta ytterligare några dagar.
Oläst 2008-10-07, 23:52 #49

Citat:
Originally posted by comeandstay@Oct 7 2008, 15:09
En faktura som skapats utifrån utsänt faktureringsunderlag med förfallodag 15 dagar eller längre betalas senast på förfallodagen. Dock kan betalning från bank i utlandet till bank i sverige ta ytterligare några dagar.
Den ska inte betalas på förfallodagen. Pengarna ska oss tillhandla senast på förfallodagen!
Var står detta angående 15 dagar i era villkor? Jag fakturerar med 30 dagar och får ändå inte in pengarna i tid!
Oläst 2008-10-08, 07:38 #50
comeandstays avatar
Medlem

Medlem
comeandstays avatar

Enskilda ärenden behandlas enklast via direkt kontakt. Maila mig vilket fakturanr det gäller om det är någon förfallen faktura, skapad utifrån faktureringsunderlaget som inte är betald.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017