FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har fått ett erbjudande om att annonsera på Tradera. Annonsen kommer endast att visas i den kategorin som är intressant för mig, dvs relaterad till min verksamhet.
Min fråga är om någon här har erfarenhet av att annonsera på Tradera? Har ni i så fall bra eller dåliga erfarenheter? Det gäller bannerannonsering och jag har fått en ganska bra rabatt genom en annan medlem här på WN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag annonserar ganska mycket på blocket och fick ett bra erbjudande om en banner där och slog till.
Min erfarenhet är att det ger mer att köpa en radannons för 20:- än en banner. Kan tänka mig att det är samma på tradera. Ps. kanske det ger dig mer än mig att ha en banner för att du har en mer inriktad butik. eller så var min banner dålig=) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm, ganska enkel matematik detta.. 20kr/radannons säger du..
Jahapp, då räknar vi då: ca 10.000kr att annonsera med 468x60 banner i månaden dvs samma pris för 500st radannonser. 10.000kr prislapp / 20kr radannons = 500 st radannonser Så ja, nog är det väldigt mycket smartare att posta in 500st radannonser som är kvar i 30 dygn än att hyra in sig på en 468x60 banner med ett visst antal exponeringar under 30 dagar. (cirka 15st radannonser per dag blir det f.ö. för exakt samma pris) mvh <_< EDIT: spamlocket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man lägga in radannonserna via någon api, eller fixar Tradera det åt mig? Jag pratade inte med säljaren om det, men får väl ta det med honom på måndag. Att betala någon tonåring för att lägga in alla annonser är annars inte gratis... Måste det göras manuellt så blir det ett enormt jobb.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|