FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har planerat att boka en New York-resa till hösten. Räknar med att bli borta runt 5 dagar, men vill redan nu börja planera och organisera resan. Vad ska man göra där? Vad får man absolut inte missa? Måste ju finnas nån gammal räv här som är NY-kunnig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Underbar stad!
Jag åker dit på måndag, stannar tills på torsdag. Jag ska tokshoppa men jag är mera orolig att jag inte ska hinna göra allt jag vill ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Svårt att säga något utan att göra egenreklam.
Men de saker jag gjorde på min senaste tur som inte är helt uppenbara var: Jazz på lincoln center. Club dizzies. Sjuk utsikt och stämning. Kanske det bästa på hela resan. Comedy Cellar. Riktigt bra uppträdanden. Har varit på andra komediklubbar men aldrig denna och nästa gång jag åker dit kommer jag gå till källaren igen. Hänga i soho på kvällstid. Riktigt sköna restauranger och människor. Gå runt i Harlem en söndag och spana in alla uppklädda gamla damer på väg till gudstjänsten. Smit sedan in på en av de mindre baptistkyrkorna för lite ösig gospel. Åk tunnelbana hela tiden. Det finns inget bättre eller smidigare. Saker du inte får missa: empire state barnes&nobles starbucks staten island färjan (gärna på kvällen. mäktigt!). Kolla en yankee eller mets-match. hänga på times square se en skön musikal njut av opera på Metropolitan opera house Gå på museum. Moma, the met, american natural history museum (stora dinosaurier, woho!) Upplev stadens alla olika nyanser med china town, little korea, little italy, soho, Greenwich village, chelsea, brooklyn, harlem osv. Ha picnic i central park eller köp åtminstone en korv där. Mer av mina tips finns i min signatur. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sjalv tycker jag FN-byggnaden ar vard ett besok. De har bra guider, och det ar ratt roligt att kika pa hur det ser ut dar sakerhetsradet sammantrader t.ex..
(Tack for alla tipsen ztream; finns en del att gora nasta gang man kommer till NY.)
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
se till att inte bli rånad.. det blev nämligen jag =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Grymma tips. Har inget emot egenreklam så länge det kan hjälpa
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Gillar du Seinfeld så är det alltid kul att besöka Toms Restaurant:
http://www.bigwaste.com/photos/ny/toms/ Sedan finns ju mer traditionella grejer: FN-skrapan, Time Square Garden, Frihetsgudinnan, Empire State Buidling, Ground Zero etc etc. Finns massor mer att hitta på Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att fortsätta på seinfeld-spåret så vill jag bara tipsa om att åka rundturen med Kenny Kramer. Riktigt roligt.
Toms restaurant är ett riktigt sunkigt hak men maten var faktiskt god och deras stora milkshake är riktigt grym! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tipsar om sidan I Love New York! Detta är inte egenreklam men jag känner tjejerna som gör sidan... (riktiga New York entusiaster)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|