Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Dec 2003
|
Så nu är det dags för en nyare server medan den gamla skall tas ner kanske, medan den nya vill jag sätta lite närmare hemmet. Var väldigt inställt på Glesys, som ligger typ 16 mil från mig vilket är ok. Var helt inställd på dessa då man kommer fram snabbt på telefon om man vill, de svarar snabbt per mail.
Häromdagen stötte jag på serverhallen.com som har samma priser och ligger bara 4 mil från hemmet, men när jag ringde satt jag i kö 1,5 timme, lämnade svar på telefonsvararen och ingen rigde tillbaka på flera dagar. Efter att ha skickat mail fick man svar realtivt snabbt med trevlig ton, men överlag känns Glesys vara mer allerta på supportärenden verkar det som.
Så nu står jag och tvekar lite. Glesys framstår lite som ett säkrare kort känns det som men Serverhallen.com ligger närmare hemmet. Båda har Tele2 som leverantör av asnlutning. Den gamla servern står i Stockholm och jag har hittills inte behövs åka upp dit, så kanske att ha servern jättenära hemmet är inte allt.
Ja, jag tar gärna emot, i tråden eller per PM, era positiva eller negativa erfarenheter av dessa två leverantörer.
|