FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Anledningen till att vi inte lär tjäna något på de andra förfrågningarna är för att det som ska visas ska kombineras med varje användares inställningar. Hittade lite intresant info på mysql.com Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Våra vB forum flyger fram sedan vi slog på QueryCache i MySQL 4.0.18. Kör med 64MB cache.
(vi kör så på en server av tre just nu - kör fortfarande 3.23.59 på dom andra) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
bjornstrom
Tackar så mycket för infon, vi har funderat en del till och kommit fram till att en stor del av användarna kommer inte att vara medlemmar och då kommer querycache att hjälp oss ![]() Så det kommer att aktiveras, iaf för utvärdering! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Den burken som Xeonerna satt i är en Dubbla Xeon P2 450 med cirka 1gb ram pc 133 och det är 100mhz buss på dom cpuerna. Och maskinen som jag sitter på är en "vanlig" p4 2.4ghz. med 512 i ram. 533 mhz bussen.
Det sitter scsi i båda burkarna ultra 160 och raid 1. Så det var en fair test enligt mig. Kör Win 2003 på båda maskinerna Men hade jag köpt en webserver nu. Så hade jag köpt en burk ifrån dell. Med 1Gb Ram och 1 xeon cpu. Men sen när det går bättre och man behöver mer power så är det ju bara köpa en till och trycka i. Tillexempel Dell Power Edge 2650. Det finns plats för 4st scsi diskar. Det är Renudanta nätagg. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|