FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag bygger lite hemsidor, och vill att kunden som köpt en sida av mig ska se uppdateringar via admin. En sak jag kan skriva ändra själv utan att gå in i varje kunds FTP. någon som har en smart idé till detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite frågor som kan hjälpa oss att hjälpa dig:
Kan du något programmeringspråk? Vilket/vilka isåfall? Vilka språk kan köras på servern? Är det en windows- eller linuxburk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det ska vara ett script på sidan som hämtar information från en annan sida som jag lägger upp på min server. Deras hemsidor kan ligga på andra webbhotell också dock bara Linux servrar då jag bara gör php hemsidor... hoppas på hjälp.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
känns som detta är enklast:
en databas på din server (t.ex mySQL) som du lagrar nyheterna i via ett eget gränssnitt sedan på varje kunds admin så finns det ett litet script som hämtar nyheterna från din sida istället för att dom skickas till kundens sida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du inte kan programmera det själv, så rekommenderar jag dig att ta en titt på
Hotscripts Där finns just nu 281 nyhetscript färdiga för dig att använda. Några av dem kostar, men de allra flesta är gratis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo men tror detta är ganska unikt eller? jag får väl prova igen då..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hm undvik Iframes asfar as you can
![]() alltså det är egentligen ingen unik funktion, du skriver ett litet formulär och en databas koppling i php/mysql för att lägga in dina nyheter i en db, sen skriver du ytterligare en liten funktion (som du lägger på kundens admin panel) där du med en select sats hämtar t.ex de senaste 5 raderna från "nyheter" sen sorterar du dessa med hjälp av: SELECT * from nyheter ORDER BY datum DESC limit 5; sen får du ju naturligtvis använda html för att formatera resultatet. finns drösvis med såna här på hotscripts.com som nämns ovan, även gästboks script kan du titta på då det är i princip samma sak. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vilket språk pratar vi om? Hur avancerat osv |
||