FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ursäkta mej men jag är bara tvungen att skriva av mej min irritation.
Snälla Crystone förbättra era rutiner och ge oss gamla nenokunder mer information... Vaknade nämligen i morse av att en av mina domäner var omdirigerad till en domainersida. Inte så roligt eftersom jag verkligen inte vill bli förknippad med sådana. För några månader sedan fick vi en faktura för webbhotellet men inte för domänen i fråga (brukade komma samtidigt på gamla neno-tiden). Blev lite konfunderad men eftersom det står på Crystones hemsida att man får med en gratis domän när man köper webbhotell och att våra neno konton på något sätt ska sammanflätas med Crystones konton så antog vi att allt var i sin ordning. I annat fall så antog vi att vi skulle få en till faktura. Vi har ju knappt fått någon information om vad övergången innebär trots att det var ett bra tag sedan nu, så vi vet ju inte vad som gäller. Till slut kom det i alla fall en faktura på domänen (2007-10-03) med förfallodag tio dagar senare. Kändes redan där konstigt med en faktura som ska betalas mitt i månaden och där man bara har tio dagar på sej. Men det kan ju ha varit något fel i Crysones datorsystem som orsakade den sent utskickade fakturan. Trots den korta tiden så betalade vi fakturan för ett par dagar sedan. Döm då av min irritation när jag idag (2007-10-12) upptäckte att de omdirigerat min sida två dagar innan förfallodagen. Personligen anser jag att man borde ha ett förfallodatum 3 arbetsdagar innan en domän går ut så att man slipper få sin hemsida kidnappad även om man betalar fakturan på kvällen när förfallodatumet inträffar. (Det tar ju upp till tre arbetsdagar för banken att skicka över pengarna). Inte att man har förfallodatum 2 dagar efter det att domännamnet har gått ut. Tacka vet jag loopia där man får en påminnelse att ”snart ska du betala dina domäner” 3 månader innan dom går ut och sen en faktura 2 månader innan som ska betalas inom 30 dagar och efter det en påminnelse att man ska betala 1 månad innan domänerna går ut... (Ringde Crystone nu på morgonen och de kopplade om domänen på en gång. Hoppas dock att det inte blir något bestående besökar tapp.) Tycker även att det har varit väldigt mycket nere-tid den senaste tiden. Inte mer än 5-10-15 minuter åt gången men väldigt många gånger... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|