FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller på att hjälpa ett företag så de kan börja blogga...
Vilket system är vettigt om man vill satsa långsiktigt! Inte så kul att plöjja ner tid och pengar i en blogg som kan sluta funka eller börja jävlas etc..... finns massor med bloggtjänster mm. Men ska man hosta bloggen själv eller använda färdigt system någonstans. Företaget kommer publicera produktnyheter info om företaget ja..kunna trixa lite med design/utseende...ja det klassiska.... Vilken lösning bör man använda ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
WordPress är nog en av de vanligaste om man ska hosta själv?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
WordPress är ju känd och många använder den men den är för PHP & MySQL. Är det någon som känner till något liknande för asp.net samt MS SQL?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mm Wordpress är riktigt bra, jag har en på Fredriknas.se (nyligen omstartad pga crash hos tidigare webbhotell) sen om det är många som ska blogga i företaget kan jag varmt rekomendera WordpressMu (multiuser) det innebär att du har en företagssida (blogg framsida) på domän.se sen kan alla som ska blogga ha sittnamn.domän.se detta innebär att du behöver inte göra en ny install för varje person som ska blogga, utan kan göra grund installationen och administrera alla från ditt eget adminkonto.
exempel på wordpressMu kan du hitta på bloggproffs.se (beta1.0) men regga dig där så kan du testa hur det fungerar innan du bestämmer dig. Sen angående hosting bör dom ju definitivt köra eget för att möjligöra plugin hantering och tema hantering på en helt annan nivå (för att slippa välja av fördefinerade teman och plugins som färdiga leverantörer kör med) Jag kan varmt rekomendera Proinet.se som snabbt och smidigt fixar inställningarna för att WordpressMu ska fungera. Du behöver välja ett Linuxkonto, och be dom ställa in Wildcard så är du igång. MVH Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|