FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var dåligt. Hur såg din annons ut?
Ser att det det ligger en annons ute nu och under så står det "Din annons här" och en länk till annonseringsföretaget. Kommer den texten alltid med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tyckte annonsen såg bra ut, ungefär så som på adwords, men resultatet blev så nära botten man kan komma. Så det är nog inte rätt sätt att synas på om man inte vill betala 30-40 kr klicket
![]() Dessutom känns det hela B, massa felstavningar och om Expressen levererar så dåligt så kommer det inte hjälpa direkt att skaffa nya kunder ![]() "Hej kjära kund", "Antall klick" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Jag testade 5 timmar idag och fick ca 20-30 klick/h vilket motsvarar 7-10 kr/klick.
Kör 5h till imorn sedan är det slut på expressen. CTR = 0.00014 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi antar att dom betalat 60.000 + moms / vecka för den platsen. 140x350.
1 vecka = 7 dagar = 168 timmar. Antar att snittpriset ligger på 150kr / timme på Adicate. Per kund och vecka tjänar man således 25.200 kr + moms och säg att man har 10 st som annonserar hela tiden. 250.200 kr + moms / vecka. Så bort med kostnaden för dom, kvar 190.000 kronor... Per vecka... Lyckligt räknat ![]() Kanske inte är en sån dum idée, synd bara att dom inte hade mer tryck bakom webbtekniken då dom uppenbarligen haft kapital att satsa. Vi får väl se hur länge dom håller i sig, också sugen på att testa det faktiskt. Men inte just nu, efter sommaren... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hamnade på knappt 4kr klicket, tja ... billigare finns ju
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick samma resultat som davve eller ännu sämre.
Köpte slots både på natten och över lunch för att testa. Köpte för ung 1500 pix (jag skulle naturligtvis bara ha testat en timme, men trodde inte resultatet kunde bli så uruselt). Natt-timmarna fick jag med något undantag 1 klick per period/timme! Det bästa jag fick var 15 klick på en timmer tror jag. Använde vanlig banner-annons som jag använt med bra resultat i andra kampanjer. Först trodde jag det var fel i deras statistik, men jag kollade min egen och det stämde. Grymt dålig trafik mao. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Mitt resultat är i linje med vad som hittills redovisats. Dock kan det vara en poäng i att testa hur mycket klicka man får på en sån placering, och därifrån räkna upp vad en "riktig" annonsering borde ge.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
om någon av er är riktade mot prylar, hifi, hemmabio etc, så har sajten minhembio.com annons per timme på deras main sida( visas alltid) priset baseras på deras statistiklogg. tung belastning = högre pris, och tvärtom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|