FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har gjort en faktura i Excel och vill skicka den med epost.
Innan har jag testat att skicka en excell fil genom att klicka på Arkiv, Skicka till, epostmottagare och det har funkat. Men nu blir det bara ett tomt mail. Hur gör jag för att det ska bli som typ ett html mail? Edit: Liten grej fixad i topicen. WN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Pdfa den istället med exempelvis Adobes PDF writer, alternativt någon gratisvariant som pdf995(.com). Oftast mer uppskattat hos dina kunder också...
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det bättre att skicka fakturan som bifogad pdf fil?
Men visst ska man kunna skicka som jag skrev innan, eller...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Visst ska man kunna göra som du skrev, jag hade inget svar på den frågan & började tåga mot off topic istället :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det gick att skicka den om man tog bort skyddet på den.
Det behövs inte excel när man skickar som jag skrev, men jag märkte att det bara blev texten och inte kantlinjer och dylikt som skickades. Då blev det ju inte så snyggt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag inte kände kunden skulle jag passa mig för att skicka en faktura i något annat format än pdf.
Möjligtivis i ren text skulle jag kunna tänka mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men jag ska kolla på pdf i stället eftersom det rekommenderas av flera här. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du kanske kunde skicka en faktura till mig så att jag kunde se? Fast jag vill inte betala den. ![]() [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är du väl lite för lat eller?
![]() Om du har Excel på din maskin så har du även en fin faktura mall som du kan själv ändra så att den passar dig samt göra om den till PDF när du är klar med den .. ![]() Trevlig Valborg!! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|