FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror att det är svårt att få igenom någon ersättning etc. Texten tycks vara borta (jämförde google cacha och deras sajt) så din kontakt tycks ha gjort en viss påverkan...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När det är klart, be dem ta bort plagieringen. Begär sedan skadestånd av dem. Vägrar de, då är det domstol som gäller. Vad gäller övrigt snack om plagiering av avtalsvillkor så är avtalsvillkor inte speciellt unika. Blir lite svårt att hävda brott i det fallet. De flesta avtalsvillkor bygger på någon form av kopiering eller lite finare uttryckt inspiration. De flesta avtalsvillkor innehåller samma sak med lite olika ord. Men det skulle vara intressant med en domstols resonemang i det fallet. Fast jag måste säga att om man nu kopierar eller inspireras så är det otroligt klantigt eller iq-befriat att ha kvar upphovsmannens namn i villkoren. Men det är nog kanske det som ligger i kopierarens natur, okunnigheten av att ens förstå innebörden av avtalsvillkor utan endast sätter dit ett på hemsidan för han eller hon har sett att andra har ett sådant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Använd www.copyscape.com för att hitta fler kopior i framtiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har råkat ut för liknande, fast där stals hela designdelar, dom orkade inte ens spara ner css-filer och bilder på sin egen server utan den hämtades från min.
Löser sig vanligen med mail ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det har hänt mig ett tiotal gånger (vad jag vet). Ofta har de jag/vi mailat inte ens svarat. Senaste "upptäckten" var för ett par dagar sedan. Jag har dock absolut inget emot att folk använder en eller ett par av mina/våra texter om de uppger källan. Jag måste nog också tillstå att jag har aningen svårt att greppa varför vissa folk har så taskig fantasi att de inte kan fixa till en sajt själva. Nåja... snart bitterstämplar nån min bak ... det finns väl värre problem här i världen ;-)
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |