FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tackar Mortekai!
Jag suger i mig kritiken och tänker på dessa uppmaningar/förslag vid nästa uppdatering. Trots allt har denna sajt ganska låg prioritet just nu, pga av en massa annat att göra. Det minimala innehållet och den nästan minimalistiska designen är medveten. Dock hade jag hoppats att bilerna skulle bli mer "effektfulla än de blev". Det är tänkt att innehållet skall förbättras och utökas senare, men i nuläget fungerar mer sajten som en väldigt kort presentation. Mest för att "ha något där". Personligen tycker jag knapparna blev lättlästa, men det ligger kanske något i det du säger. Att flippa gradienten måste jag testa. Bordern runt loggan kom till när jag gjorde den för några år sedan. Därefter har den blivit kvar. Tror också att det varit lite "snyggare" utan. Kanske testar dra upp den 25-50%. Som sagt, tack för ett genomtänkt svar!
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annars skulle det vara RIKTIGT snyggt med en härlig smaragd djungel med safirblått vatten och en slags halv genomskinlig layout med dom härliga bilderna som kontrast...gärna med en av thailands fantastiska ruiner skymtandes lite i bakgrunden
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det kan vara något, jag skall testa lite till om några veckor som sagt. Jag tycker det är kul att se en webbsida som ett "evighetsprojekt". Något som aldrig blir riktigt klart. Självklart funkar det inte om man gör en sajt till en kund, hehe. Tack igen Mortekai! Ps. Bilderna är tagna i Thailand, Malaysia, Hong Kong, Macau och ...Sverige. Jag ska lägga in fler vad det lider så variationen blir större.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En hemsida som är klar är vad jag kallar "print material"
![]() ![]() Hojta till när något nytt har skapats så återkommer jag med mer synpunkter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
När det gäller själva designen så har jag ingenting att tillägga.
Däremot är sidan inte speciellt bra kodad och följer i dagsläget absolut inte webbstandarder. Lite svårt att peka ut något enskilt, hela sidan behöver egentligen kodas om från grunden. Se till att under hela utvecklingen validera sidan titt som tätt så det slipper bli som det är nu: http://validator.w3.org/check?uri=ht...Fwww.yenit.com Utseenderelaterade saker såsom bakgrundsfärger, typsnitt, länkfärger, innehållets position på skärmen ska alla styras ifrån en .css-fil. Du har just nu ganska lite css och det som finns ligger direkt i koden. Sen så ska rätt element användas för rätt saker. Ett <table> är en tabell och är till för tabulär data, inte för att bygga upp designen samt positionera den i mitten. Läs igenom den här artikeln: http://brainstormsandraves.com/artic...ics/structure/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
W3 må vara en bra källa till information om vilka standarder som BÖR följas och varför, men det är ingen regelbok eller lagförordning på hur man SKA koda. Själv väljer jag att följa W3's rekommendationer för det mesta, men inte alltid ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
robert.liljedahl,
Som jag skrev i första meddelandet kommer sajten anpassas efter webbstandard vad det lider. Förmodligen i september när jag får mer personal.
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
http://validator.w3.org/check?uri=www.perfica.se ;-)
OBS! Jag kollade mest på skoj, jag vet att tråden inte handlar om er sajt. Jag la bara in det som en skämtsam plojgrej och inte i avsikt att starta nån "sandlådedebatt". Jag är en usel webbprogrammerare/kodare (kan knappt grundläggande HTML) och det är inte mitt jobb. Men förmodligen är det ju bättre att jag slänger upp en enkel sajt innan vi får vår programmerare. Utseendemässigt och laddningstidsmässigt skiljer det ju väldigt marginellt. Det är dessutom mängder av mycket välbesökta sajter som ännu inte följer dessa webbstandarder, men därmed inte sagt att man inte skall sträva efter att göra det själv om man kan. Ps. De uppdrag vi får utförs (än sålänge) av ett par vänner jag har. De är däremot duktiga.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
+ Färgblandningen på startsidan
- Hur som skär i varandra (du kunde gjort någon snygg övergång eller liknande) - Fonten i menyn - Samma upplägg på alla sidor (dvs, random bilder) - "Reklam" i botten av sidan Men det är ur mitt perspektiv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
eliasson,
Tackar! + Färgblandningen på startsidan Tack - Hur som skär i varandra (du kunde gjort någon snygg övergång eller liknande) Menar du bilderna? Tycker det funkar personligen - Fonten i menyn Gillar den personligen, kanske aningen stor dock. ;-) - Samma upplägg på alla sidor (dvs, random bilder) Japp, illa. Skall absolut åtgärdas framöver - "Reklam" i botten av sidan Låter den vara, tillsvidare
![]() |
Svara |
|
|