FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Nån som kanske haft en bättre dag? Efter 60 mils resa genom Sverige, 10 i norge och ytterligare 5 kvar till Oslo, dyker en civilare upp och tänder på ljusen. Givetvis kör jag in till sidan och vet självklart om att jag kört för fort... Konstapeln visar då upp hans lilla inspelning där jag hamnat i 134km/h på 100 väg. Böteslappen hamnade på 7800 Norska Kronor, dvs. ca. 9000 Svenska kronor!! Mindre skönt för plånboken... Någon som föresten har koll på om detta rapporteras till Svenska polisen, då rycker dem väl kortet också antar jag... I hopp om att andra haft en bättre dag/ Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det brukar rapporteras till Länsstyrelsen så ja, ditt körkort kan ligga löst till. Finns en kul artikel om fd. rallyföraren Walfridsson här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: Är dock väldigt trevligt här i Norge och sorgerna skall översvämmas av ett par kalla öl ikväll.. Dessvärre ett trött internet här på hotellet så går inte att maila filer... Kan väl bara sluta med att man tappar pluskan el. dylikt ikväll! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fan vad sura pengar hehe
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst har de ett samarbete, i alla fall när det gäller fartkameror så borde vara samma med detta. Betänk bara att det inte finns någon lag om att du måste läsa dina brev eller hämta ut rek.brev. från länstyrelsen eller polisen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste bara citera Dubilidu! på http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=142939:
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och vi tycker böterna är hårda i sverige..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |