Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Plasma tv

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-27, 22:51 #1
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Köpte i förrgår en ny plasma tv, det blev en Panasonic TH42PX70, körde in dvi-> hdmi kabeln från htpcn för att riktigt testa skärmen, men till min besvikelse märker jag att bilden i 1080p blir ruskigt dålig, (nu har inte tvn 1080p) men tvn ska ha möjlighet att hantera signaler på 1080p via sin V-Real processor. Nu undrar jag om det kan vara grafikkortet i htpc lådan som kan vara begränsningen? eftersom att den senaste 2 åren har gått som filserver till xboxen (eftersom att xboxen har ruskigt mycket bättre interface än mce eller dyl för att hantera media) har inte htpc lådan mer än ett geforce fx 5200 med dvi ut, dock får jag bra bild på 720p, men i 1080 så blir det som att varannan linje(vågrätt) eller mer saknas, samt att det blir väldiga "ryck" i bilden när man rör musen över skrivbordet.

någon som upplevt liknande saker med äldre grafikkort? eller som vet någon bra lösning.

MVH Fredrik
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-27, 23:46 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Din TV gör väl om signalerna till 1080i, vilket innebär att varannan vågrätt linje ritas upp om jag inte har helt fel för mig.

Edit: Om du väljer en upplösning ala 1920x1080 så kommer TVn inte klara av uppdatera hela bilden och kör då 1080i. Välj en lägre upplösning så borde TV köra 720p?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017