FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag köpte polisronden.se, vad kan jag ha den till? Går det med automatik att få fram alla brott som sker och lägga dem på en hemsida? Hur gör tidningarna? Några förslag? Mvh Christian Björklund |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Akta dig, google kanske snor ideen och gör en googlecrime-sökmotor. Ju grövre brott, ju högre Pagerank.
Nae, men allvarligt, skulle faktiskt bli lite förvånad om polisen har en feed för brott som begås. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det bästa vore ju om du kunde visa brotten innan de begås. De kriminella har kanske sådana feed:er som du kan sammanfoga och presentera på din webbsida.
Tidningarna är också helt automatiserade. De brukar ha stora samling mallar för artiklar som datorerna automatiskt väljer ur, fyller på med information och slumpar fram lite ordval. Det märks tydligast hos Aftonbladet där ordet "chock" används lite väl ofta i rubrikerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm polisronden... slumpade brott.... Gissa om jag fick sköna vibbar av ett webbaserat nätverksspel... Hmmm... Fråga mig inte hur man ska spela det dock...
Man reggar sig ju i spelet och blir antingen polis eller tjuv... Antingen kan man bara vara polis och det är slumpade brott eller så kan man ha så att människor gör allt... Eller kombinera... Det var allt jag kom på. ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kommer bli stort, lite kodning först bara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mm, lite kod blir det nog allt...
![]() det skulle faktiskt kunna vara fränt. Jag läste ett GDD för ett realtidsspel med sådant tema för något år sedan, var heltufft. Lova att jag får stå med i credits om nån gör ett sånt nu. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant form av affärsutveckling ifall det verkligen skulle bli något. Registrera domän som kombinerar ett eller flera generiska ord, lägga ut namnet i ett forum där det brainstormas fram en tjänst, produkt eller lösning som hör till domännamnet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|