FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som sagt, hur ser man när en eu-domän går ut? Har kollat http://www.whois.eu men där får man inte fram dessa uppgifter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testa http://www.eurid.eu/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men längst ned på sidan hos whois.eu finns ett "antispam-fält" att fylla i som tar dig till önskade uppgifter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja det stämmer. Jag som kollade på en domän som ligger i karantän och hade datumet 4 juni under "Available". Misstog det som det datum då domänen måste förnyas...
Så söker du på en domän som gått ut så står det att den ligger i karantän och det datum då den blir tillgänglig för registrering står under "Available". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar, Det kan vara bra att veta. Nu ville jag kolla några kunders domäner för att se att de har betalt men eftersom de inte är "Available" så får vi hoppas att de har gjort rätt för sig.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De bör ha betalt då, ja.
Är det inte också så att en eu-domän förnyas för max ett år i stöten och att man då via "Registered" i whoisen har koll på när det är dags att förnya nästa gång? D v s en tid innan årsdagen för registreringen. Passerar årsdagen hamnar domänen i karantän... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är någon som vill se hur en domän ser ut i whois som är i karantän så testa att söka på dsafdasfasdfsadf.eu Jag hade inte tänkt mig att förnya den heller.. :-)
Svar på en tidigare fråga. En eu domän går ut sista dagen i månaden som den registrerades. Så en domän som reggades 20060401 går ut 20070430. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|