FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja vi ser ju dem alla och småler, men vad är egentligen syftet med att sätta absurda överpriser på domäner? Driva trafik och sälja annonser? Skaffa länkar eftersom domänerna aldrig säljs? Bondfångeri? Jag faaaattar inte...
Exempel från MissDomain: aktier.cc 500000 € |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
att man kan få med sitt domännamn i denna tråd och väcka lite uppmärksamhet. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
..nej ibland kan man faktiskt undra hur det står till. Om det är seriösa förhoppningar eller bara någon som tycker att om det finns en chans att få 13 rätt på tipset så kanske det här funkar också..plötsligt händer det..
Men sen finns det ju lite "godingar" som får för sig att deras hemmabyggda sida från antiken är värt flera hundratusen och ibland miljoner, som den här klockrena blocketannonsen Men det är klart att man får ju så mycket mer än bara sidan.. Gillar verkligen den speciella checklistan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon galen affärsman kanske ser värdet i domänen och köper
![]() För att vara seriös så tror jag Nicklas har rätt, ren och skär uppmärksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hehe, ngn kan köpa .biz varianten av mig för €499000 billigare, om inte ännu billigare :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker priserna sätter ett löjets skimmer över auktionerna. Vore jag MissDomain skulle jag inte tillåta dessa absurda priser...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förmodligen så är det bara ett sätt att få uppmärksamhet och besökare - spam med andra ord. Frågan är då varför man tillåter spam på missdomain? <_<
Allt är så klart en definitionsfråga. Vad är ett seriöst erbjudande/anbud och vad är spam? Den här auktionen håller ungefär samma kvalité som alla erbjudanden om bröstförstoring i min mailbox... så för mig är det glasklart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||