FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Om man har en sida som heter t.ex. musikmedia .se och säljer en tjänst där.
Och det inte finns något företag som heter så, får jag då använda mig av det namnet i marknadsföring och fakturera mina tjänster via exempelvis FrilansFinans? :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inget som säger att du inte får, så länge det inte handlar om varumärkeintrång.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
I princip kan du använda dig av vilket namn som helst, men det måste klart och tydligt framgå med vem jag gör affär med när det ska tecknas ett avtal, vilket t.ex. betalning utgör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dvs, på kvitto, under "Köpvillkor" och "Om webbplatsen" så skall det framgå det registrerade firmanamnet, organisationsnummer, momsregistreringsnummer och adress till den juridiska parten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är ju alltid bättre att registrera namnet eftersom det blir då svårare för någon annan att börja använda samma namn eller registrera ett bolag med liknande namn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men visst, man får ju fundera på hur viktigt namnet är, kör själv med ett liknande koncept för en av verksamhetsgrenarna. Precis som Volvo har olika namn på bilarna så är det alltid Volvo PV som tillverkar dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Namnskydd, varumärkesskydd, kostar 1.300:- för en klass. Täcker hela Sverige. 700:- för varje extra klass. Varumärkesklasser
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|