FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nu det andra tangentbordet av detta märke jag har, tycker dom är behagliga att skriva på osv. Men nu har det här också börjat krångla lite. Tangenterna blir "tung tryckta" och "fungerar" inte ibland. Är lite irriterande då inte alla bokstäver kommer med och man får backa och lägga till.
Är det någon annan som har haft "problem" med dessa tangentbord? Och känns som det är dags att investera i ett nytt, har ni några tips på vad man ska köpa för tangentbord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är väldigt sugen på att köpa ett LOGITECH DINOVO EDGE MEDIA DESKTOP > http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097941
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag har märkt med mitt Ultra-X är att när det samlas skit under knapparna så brukar de börjar krångla. Så testa att dammsuga tangentbordet och om inte det hjälper så går det om man är försiktig att plocka bort knapparna och rengöra ännu noggrannare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så ja, för pengen är dom riktigt bra, men för min del håller dom max ett halvår. Jag har 3st oanvända på lager och det ligger 3-4st nere i garderoben som är knasiga. En dag avverkade jag 2st inom loppet av 10min, men jag gillar dom så starkt att jag inte kan använda nåt annat, verkligen nöjd med dom, även om dom går sönder tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har precis börjat uppleva det som beskrivs på min, (Ö L K tangenterna har blivit väldigt sega, får nog rycka loss dom och se vad det är för hemskheter under) , har länge haft en laptop, så när jag gick tillbaka till stationär så blev det här tangentbordet en naturlig övergång. dels för att det inte låter så mycket, och dels för att det är så otroligt behagligt att skriva på, sen om det går sönder inom 6mån-1år är inte hela världen eftersom att det inte kostar många kronor alls. Man kanske ska göra som Decibel och köpa dom i mängder
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör också Ultra X
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med om tangenterna ibland känns tröga, lite som om det sitter skräp i det. Brukar torka av tangentbordet med en fuktig trasa en gång om dagen, det brukar hjälpa. Underbart tangentbord i övrigt, har svårt för andra bord nu med de upphöjda knapparna. Att ta bort en knapp och göra rent är inga problem, har gjort det flera gånger och inte upplevt någon försämring efteråt, en försämring som dock kom på ett bord med upphöjda knappar, som hade någon gummipackning under knappen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men man kanske ändå skulle köpa ett par och lagra i garderoben för framtida bruk. Är ju inga pengar i ett sådant här tangentbord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag säger bara Logitech G15 tangentbord.
Jag kör idag med Logitech G15 tangentbord och Logitech G5 Laser mus och jag har alldrig haft något bättre tangentbord och mus. Nu är ju G-serierna för gamers men jag tycker dem fungerar klockrent att programmera mm å också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||