Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Logitech UltraX Media Keyboard

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-16, 07:52 #1
Header Header är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Det är nu det andra tangentbordet av detta märke jag har, tycker dom är behagliga att skriva på osv. Men nu har det här också börjat krångla lite. Tangenterna blir "tung tryckta" och "fungerar" inte ibland. Är lite irriterande då inte alla bokstäver kommer med och man får backa och lägga till.

Är det någon annan som har haft "problem" med dessa tangentbord? Och känns som det är dags att investera i ett nytt, har ni några tips på vad man ska köpa för tangentbord.
Header är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-16, 16:08 #2
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Jag är väldigt sugen på att köpa ett LOGITECH DINOVO EDGE MEDIA DESKTOP > http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097941
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-16, 16:10 #3
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Det jag har märkt med mitt Ultra-X är att när det samlas skit under knapparna så brukar de börjar krångla. Så testa att dammsuga tangentbordet och om inte det hjälper så går det om man är försiktig att plocka bort knapparna och rengöra ännu noggrannare.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-16, 16:11 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by Header@May 16 2007, 06:52
Det är nu det andra tangentbordet av detta märke jag har, tycker dom är behagliga att skriva på osv. Men nu har det här också börjat krångla lite. Tangenterna blir "tung tryckta" och "fungerar" inte ibland. Är lite irriterande då inte alla bokstäver kommer med och man får backa och lägga till.

Är det någon annan som har haft "problem" med dessa tangentbord? Och känns som det är dags att investera i ett nytt, har ni några tips på vad man ska köpa för tangentbord.
Jag har avverkat 5-6st senaste två åren.

Så ja, för pengen är dom riktigt bra, men för min del håller dom max ett halvår.
Jag har 3st oanvända på lager och det ligger 3-4st nere i garderoben som är knasiga.

En dag avverkade jag 2st inom loppet av 10min, men jag gillar dom så starkt att jag inte kan använda nåt annat, verkligen nöjd med dom, även om dom går sönder tidigare.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-17, 12:14 #5
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Jag har precis börjat uppleva det som beskrivs på min, (Ö L K tangenterna har blivit väldigt sega, får nog rycka loss dom och se vad det är för hemskheter under) , har länge haft en laptop, så när jag gick tillbaka till stationär så blev det här tangentbordet en naturlig övergång. dels för att det inte låter så mycket, och dels för att det är så otroligt behagligt att skriva på, sen om det går sönder inom 6mån-1år är inte hela världen eftersom att det inte kostar många kronor alls. Man kanske ska göra som Decibel och köpa dom i mängder
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-17, 12:24 #6
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Jag kör också Ultra X men finns där någon bättre flat keyboard? som sagt mina tangenter har också börjat bli sega lite.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-17, 12:46 #7
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Håller med om tangenterna ibland känns tröga, lite som om det sitter skräp i det. Brukar torka av tangentbordet med en fuktig trasa en gång om dagen, det brukar hjälpa. Underbart tangentbord i övrigt, har svårt för andra bord nu med de upphöjda knapparna. Att ta bort en knapp och göra rent är inga problem, har gjort det flera gånger och inte upplevt någon försämring efteråt, en försämring som dock kom på ett bord med upphöjda knappar, som hade någon gummipackning under knappen.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-18, 08:40 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by WizKid@May 16 2007, 16:10
Det jag har märkt med mitt Ultra-X är att när det samlas skit under knapparna så brukar de börjar krångla. Så testa att dammsuga tangentbordet och om inte det hjälper så går det om man är försiktig att plocka bort knapparna och rengöra ännu noggrannare.
Jag brukar dammsuga tangentbordet ibland men nu tog jag ut det i garaget och blåste av det med tryckluft, jäklar vad skräp det var i det. Nu funkar det mycket bättre igen.

Men man kanske ändå skulle köpa ett par och lagra i garderoben för framtida bruk. Är ju inga pengar i ett sådant här tangentbord.
Header är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-18, 10:07 #9
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag säger bara Logitech G15 tangentbord.

Jag kör idag med Logitech G15 tangentbord och Logitech G5 Laser mus och jag har alldrig haft något bättre tangentbord och mus. Nu är ju G-serierna för gamers men jag tycker dem fungerar klockrent att programmera mm å också.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-18, 10:50 #10
Jawns avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Originally posted by DeadC@May 18 2007, 10:07
Jag säger bara Logitech G15 tangentbord.

Jag kör idag med Logitech G15 tangentbord och Logitech G5 Laser mus och jag har alldrig haft något bättre tangentbord och mus. Nu är ju G-serierna för gamers men jag tycker dem fungerar klockrent att programmera mm å också.
Oh fy fan ska vara flat keyboard
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017