FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Något som är viktigt är ju att det är hyggligt standardmässiga komponenter om man plockar ihop burken helt själv så att din community inte är nere i två veckor medans du väntar på ett nytt xxx som måste vara av rätt modell.
Vi köpte standardserver med tre års på-platsen-garanti av just den orsaken men uppgraderade med diskar och minne från tredje part pga prisskillnaden. Det är ändå standardprylar som går att köpa över disk var som helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack najk, kul att lära sig något nytt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för info,
det blir nog lite ändringar i specen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag lånar tråden en stund...
Jag funderar också på att införskaffa en server, men är inte helt säker på vad jag är ute efter. Precis som trådskaparen är det i community-syfte jag ska ha den. Tankarna går lite i att först ha den i hemmet, och sedan på co-location någonstans. Då det inte finns någon monsterbudget att röra sig med så vill jag ha något billigt. Vad hindrar mig från att bara köpa en vanlig PC och använda som server? Jag saknar erfarenhet inom detta område, så jag ber om ursäkt om jag ställt en fråga i stil med "hur långt är ett snöre?" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inget hindrar dig egentligen, inget hindrar dig heller från att köpa verktyg på Rusta för att öppna mekanisk verkstad.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|