FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja har letat nu 2 dagar efter vad som kan vara fel, men hittar det tyvärr inte...
Har installerat PHP på min win2003 med IIS, men den funkar ej, konstigt!' Har lagt till PHP i web server extensions! Funkar fortfarande inte... Hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min rekommendation är att köra Linux om du vill ha prestanda och stabilitet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu behöver jag få PHP att funka under IIS! Jag vet att det är bättre på Unix/Linux men nu är det Windows 2003 som gäller för mig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok lite mer info kanske skulle hjalpa
tex fungerar det ej alls? eller vad hander om du har phpinfo() funkar inte instalationen vilken vs osv.. ja du fattar vad jag menar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
ladda annars ner php installationfil så gör den jobbet välj iis isapi modul under installationen så kan jag lova dig att det fungerar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men när jag ska testa index.php så får jag "The page cannot be found!" Funkar ej! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Avinstallera php. Ladda ner installationsfilen och kör igen.
Nu för tiden fungerar den automatiska installationen för windows utmärkt. Pilla inte alls i php.ini innan du fått igång det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
lite OT men se till att du inte har IIS instlerat.. eftersom du da kommer at fa problem....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
PHP fungerar utmärlkt med IIS och har gjort det i flera år. Allt som krävs är en systemadministratör som vet vad han eller hon håller på med.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|