FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är så att jag haft i planerna en ny server, rackserver denna gång och colocation skall bytas till någon annan, från min nuvarande leverantör.
Så det blev en auktionspryl man fick tag i som såg bra ut. Undrar därför er rävar om det lönade sig eller bjöd jag för mycket ![]() Server: Dell SC1425 (exakta specifikationer hos Dell - pdf-fil) Skick: nytt, i box, orörd, utan operativsystem Innehållet jag fick reda på er: . 2 X 3.2 GHz Xeon . 2 x GiG Memory EEC DDR2 . 2 x 160 GiG Sata Drives . 1 x CD & Manual Priset är ca. 5000 kr för detta (inkl moms, exkl. frakt som blir kanske 800 kr). Var det ett bra köp? Auktionsinnehavaren har 4 stycken av dessa, så det är möjligt att jag som vinnare av auktionen blir tillfrågad om jag vill ha mer än en .... vilket kag inte vet om jag behöver, men ända.....kanske någon här vill ha ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
det osar stulet..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Raidlösningen fungerar bara under windows, kan vara bra att veta.
Råkade en gång köpa en dellserver med cd-läsare och blev väldig irriterade när jag skulle installera från DVD. Sedan dess är jag noga med att betala 10 kr extra för en DVD-läsare istället. Hyfsade burkar enda nackdelen är raidlösningen då.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Mja det där var nog för billigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fråga om han som säljer jobbar på Schenker
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Nja, det är ett företag som säljer har jag för mig.
Ett företag som köper upp konkursbo, inriktad på teknsika saker och säljer sedan vidare. Med tanke på omfattning och personens tidigare försäljningar (över 1700 omdömmen), så tror jag inte detta är stulet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Ja, en DVD skulle vara ok, men det valet har man inte på auktionen.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter förbilligt för att vara sant. Luktar lite stöldgods. Om inte så har du gjort ett riktigt bra köp !
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta reda på serie nummerna, dell har alltid unika sådana för varje dator. Sedan ringer du både Dell och polisen, då kan du även få veta om det finns någon garanti kvar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|