FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hellu!
Hur bra är det att ha en engelsk slogan till en svensk sida? Som ett exempel. Jag har en sida som handlar om isglass med domänen isglass.se och skriver i min titel rad Isglass - fresh up your summerday. Nu är det kanske inte det bästa exemplet men det får duga, ni förstår ju vad jag menar. Kan det ha någon negativ inverkan rent sökordsmässigt, hur bör man använda sin slogan om man nu vill ha en till sidan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En slogan ska fånga kärnvärdet för verksamheten, gärna med en skön "knorr". Om din sajt är ett företags, använd företagets slogan oavsett vilket språk den är på.
Men jag kanske missförstod frågan, du vill optimera sajten baserat på en slogan och inte på sajtens innehåll? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nejdå du missförstod inte frågan, utan jag har hittat en skön slogan till en sida som inom kort kommer att ha premiär och saken med den är att det låter bara klatschig på engelska och då undrade jag hur google behandlar detta men först och främst hur besökaren reagerar om man söker på dess sökord och får upp min sida där det står domän.se och sen en engelsk slogan bakom som titel. Tror ni att en besökare reagerar negativt då han upptäcker detta eller bryr han sig inte om det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det gör väl inget om en amerikan (som ändå inte är en potentiell kund) hittar din site av misstag och sen lämnar den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det känns fjantigt när svenska företag som endast riktar sig till svenskar använder engelska slogans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
slogan känns bara såå 90tal... hehe
tror mer på att utveckla bolagets profil.. än att hitta på ett tufft ord man vill att andra skall kalla bolaget det är bara min mening. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
och det bör vara freshen up your summer day tror jag
|
||