FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Jag har sökt och hittat olika färdiga mail formulär men ingen har fungerat korrekt. Är det någon som vill dela med sig en fungerande mail formulär till ASP ?? Mvh Michal |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
formulär eller ASP kod som skickar formulärsdata till en epost-mottagare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sök på Google efter MyCDONTS, CDONTS eller tex Jmail så hittar du en hel del exempel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
funkar dock inte på Win2003 server tror jag.. då får man ändra syntax lite.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Set MyCDONTSMail = CreateObject("CDONTS.NewMail") MyCDONTSMail.From= "[email protected]" MyCDONTSMail.To= "[email protected]" MyCDONTSMail.Subject="Rubrik" MyBody = "" & vbCrLf MyBody = MyBody & "Här är innehållet" MyCDONTSMail.Body= MyBody MyCDONTSMail.Send set MyCDONTSMail=nothing |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I ditt exempel så är mycdonts bara ett object och det kan heta vad man vill.. det objekt man skapar är ett CDONTS.NewMail objekt - som man döper till mycdontsmail (i just det exemplet) Man kan lika gärna skriva: Kod:
set myhappyunclehasfivekids = createobject("cdonts.newmail") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Melin: Ett formulär där besökaren kan skicka ett mail till mig från min hemsida. Jag skrev ASP eftersom min hemsida är byggd i ASP. Killen: Jag vill gärna att folk här på WN delar med sig lite formulär eller länkar var jag kan hitta fungerande formulär eftersom jag har letat lite på google osv men har ej fått dem fungera korrekt. Staffconsulting: Tack för det tipset för tips-formuläret men jag sökte efter ett mail-formulär där besökaren kan skriva till mig från min sida till min epost. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förlåt.. Blir fel när kopierar/klistrar. Melin har rätt. Jag gav bara ett kodexmpel på CDONTS.
Som jag förstått det så är det CDO som gäller och inte CDONTS när det är IIS 6. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är korrekt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett script med CDO, hoppas att det kan vara till hjälp
Kod:
<% If Request.Form("action") = "send" Then Set objMail=CreateObject("CDO.Message") objMail.Subject=Request.Form("Subject") objMail.From=Request.Form("From") objMail.To="Din mailadress" objMail.TextBody=Request.Form("Text") objMail.Configuration.Fields.Item _ ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing")=2 'Name or IP of remote SMTP server objMail.Configuration.Fields.Item _ ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") _ ="mail.server.com" 'Server port objMail.Configuration.Fields.Item _ ("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") _ =25 objMail.Configuration.Fields.Update objMail.Send set objMail=nothing End If %> <form name="contact" id="contact" method="post" action="contact.asp?action=send" onsubmit="document.contact.submit.disabled='true';"> <p> <label for="From">E-postadress</label> <input type="text" name="From" id="From" /> <label for="Subject">Ämne</label> <input type="text" name="Subject" id="Subject" /> <label for="Text">Meddelande</label> <textarea name="Text" id="Text" cols="40" rows="15"></textarea> </p> <p> <input type="submit" value="Skicka" /> </p> </form> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|