FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vill gärna ha lite feedback på en annons som jag ska ha i en mässtidning inför en mässa som jag ska vara med på.
Annonsen finns här: Annons. Annonsen kommer att vara 90x165 mm i tryckt form Jag tar också gärna emot feedback på webbplatsen http://www.vco-systems.se också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmmm tycker texten blir otydlig när du lagt skuggning bakom...
Det finns inget annat lite roligare teckensnitt du kan hitta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bägge är mindre bra imo. Annonsen är värst dock... Tycker inget är värt att spara på, gör om och posta igen, med annat typsnitt, annan strukturering av sakerna (tänk på griden), ingen shadow under text, ingen gradient osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan bara hålla med björn, även om jag tycker att han är lite väl snäll.
Anlita någon som har sinne för form och färg att göra om sidan och dessutom göra några annonser åt dig. Varken hemsidan eller annonser får mig att känna förtroende. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tyckte den funkade, skippa skuggorna bara.
Vad tycker du själv, vad är budskapet du vill få fram och vad är syftet med annonsen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Syftet är att få folk till min monter på mässan
![]() Jag tycker att det skiljer ganska mycket mellan feedbacken man får här och vad jag har fått från "vanliga" människor (som inte sysslar med webbsidor). Hur stor skillnad är det mellan vad de som sysslar med design tycker är bra och vanliga användare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Med en vettigare design får du en större målgrupp, personligen tyckte jag annonsen var under all kritik, den passar hemma i "hänt i vetlanda" från 89.
Det finns säkert nån AD här som kan hjälpa dig få en vettig grafisk profil som du sen kan använda både för webb och print. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
skillnaden i respons från "vanliga" människor och utvecklare här är väl den (mest iaf) att vi är vana vid en högre standard
Vi sågar även en hel del webutvecklares hemsidor när dom vill ha kritik från oss - även om deras polare och så fullt ut godkännt deras hemsida som en mycket snygg sådan Jag får dock hålla med mina kollegor här, din annons ser alldeles för mycket amatör ut för att ge ett proffsigt intryck, den ser billig ut vilket då ger ett billigt intryck av dig som företag (inte billigt som att du har låga priser) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
håller med övriga.
Men skuggan på texten ska absolut bort. Försök leta på ett roligare typsnitt... Gärna också en annan bakgrundsfärg. Den där är inte så "inne" idag. Sen vet man ju inte riktigt hur det känns på ett 9 x 16cm stort papper, det blir ju ofta helt annorlunda känsla. Webbsidan är inte heller så underbar... Men alltså, jag vågar inte påstå att det garanterat leder till minskad omsättning - men vi ska nog räkna med att en och annan kund tycker det ser billigt ut. Men det kan och bör göras bättre imho. Det lönar sig med bra säljmaterial! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skaffa snyggare bilder på dina produkter, ser inte så tilltalande ut. Bra bilder säljer.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|