FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjo!
Säljer vanligtvis enbart till Sverige men nu har det kommit in en order från Norge, i vanliga fall brukar jag radera dessa och säga att vi inte kan leverera dit då vi inte riktigt haft tid o "krångla". Nu har vi tid att krångla ![]() Hur fungerar det? Hur bokför man det? Man lägger inte på någon moms? Hur blir det sen för kunden? Utöver det han/ hon betalar på fakturan, vad tillkommer hos dem? Någon med svar? Mycket tacksam för svar, även andra funderingar kring sälja till Norge... Mvh Crelle |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad skickar du med? Postens Utrikes Paket eller brev?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen moms och sen ska du skicka med 3 st fakturor med paketet som Norska tullverket ska lägga på sin moms och avgifter på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför ska man skicka med 3 fakturor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kallas Pro forma-fakturor. Tror det tom finns info på postens hemsida. Eller tullverkets. Bara att fylla i och printa ut. Inte så jättesvårt, men tar förstås lite extra tid.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|