Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Typeins

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-27, 20:29 #11
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
En .se domän med över 10 type-ins per dygn är nåt väldigt väldigt väldigt unikt.

Finns det bevis på det som nämns i tråden?
Instämmer att det är ovanligt. Vi har ett stort antal och kanske totalt 10 .se med över 10 typeins om dagen. Den bästa 50 om dagen. Vi har dock inga sexdomäner, skulle gissa att dessa ger hög trafik. Felstavningar och liknande kan ju också ge exremt hög trafik om man nu ska räkna in dessa. Alltså typ gogle.se etc. Robertsson har väl dock en mängd riktigt fina domäner har jag fått för mig. Ekonomi.se kanske ?
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-27, 21:07 #12
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Mycket flitig postare

Jag har en i min mening bra .se domän utan innehåll, den har haft i genomsnitt 4 type-ins om dagen de senaste månaderna. Sen har jag flera andra .se och de flesta av dem har mellan 0 och 10 i veckan....

Jag tror alla som påstår att dem har fler än 100 typeins om dagen på en websida utan innehåll snackar skit såvida det inte är en felstavnings-domän eller död sida.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-27, 21:29 #13
MattiasAs avatar
MattiasA MattiasA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
MattiasA MattiasA är inte uppkopplad
Medlem
MattiasAs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Till typins kommer också "kopiera klistra" som behövs tex om man vill gå in på någons site som är i signaturen här på WN.

Även om en sida är bokmärkt så räknas det som en typein (eller?)
MattiasA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-27, 22:49 #14
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Hofvet@Apr 27 2007, 21:07
Jag tror alla som påstår att dem har fler än 100 typeins om dagen på en websida utan innehåll snackar skit såvida det inte är en felstavnings-domän eller död sida.
.com's är inga problem att få den trafiken på, svenska marknaden är det svårare men där finns några.. om jag minns siffrorna rätt så drog t ex sms.se in runt 125-150 om dagen när den var till salu tidigare, (robertsson: vill du kommentera? Jag har någon siffra runt 3000-5000/mån i bakhuvudet..) Jag minns inte siffrorna från Sedo till 100% men den bör vara en av de få .se-domäner som har bra type-in trafik.. nu har den väl betydligt mer type-ins av naturliga skäl, men på den tiden var den mer eller mindre parkerad till skräp och bör därmed ha varit "äkta" type-ins.

Enligt mina personliga spekulationer bör det finnas ett tiotal domäner på den svenska marknaden med 100+ typeins/dag. 20+ bör det finnas en rad nischade premiumdomäner som drar in.. hur många vågar jag inte spekulera i men det bör inte vara något större antal trots allt. Förmodligen bästa generella domänen inom typ 50 nischade branscher i sverige, t ex: inkasso.se, taxi.se, mäklare.se, bilar.se, reklam.se, webbhotell.se, ringsignaler.se, jakt.se, fiske.se, aktier.se, fonder.se, stugor.se, hus.se, spel.se, osv osv.. som sagt - bara personliga spekulationer jag delar med mig av så inga otrevliga påhopp tack som annars brukar vara så vanligt på WN
Oläst 2007-04-27, 22:58 #15
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Har en .se domän som snittar 32 stycken per dag, ca 850 unika per månad. Samma stadiga statisktik i ca. 1,5 år. Finns inget på domänen, bara en parkeringssida, så det är inga återkommande besökare. Domänen har vad jag vet inte används innan och det verkar inte komma in några besökare från länkar elelr dylikt.

Har sedan ett par över 10, men det är bara ett få.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-27, 23:39 #16
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Bara jag som inte förstår varför man inte gör någonting av en fin premiumdomän som t.ex. taxi.se? Jag menar en del fakta är ju knappast svårt att skriva ihop och sedan peta in så mycket reklam man vill, alltid bättre än en sedo parkering t.ex.

Angående typeins så är min åsikt att de är vanligare än vad man kan tro, många använder inte google för att hitta t.ex. en tvättmaskin, jag vet flera som är vana vid att tvattmaskin.se självklart skall leda till en försäljningssida för tvättmaskiner.
Adam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-28, 00:31 #17
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Hofvet@Apr 27 2007, 20:07
En av mina .se-domäner som jag ännu inte hunnit utveckla har snittat 123 unika besökare per dag (från type-ins) sedan den registrerades 2003. Snittade 180 unika per dag 2006 så besökstrenden går uppåt trots att vettigt innehåll saknas.

Det är en tydlig skillnad mellan riktiga premium-domäner och "bra" domäner. Tilläggas kan väl att det varken är en felstavningsdomän eller en död sida utan alltså en premium-domän. 97% av besökarna har ingen referrer url vilket styrker faktumet att det är type-ins och ingenting annat.
Oläst 2007-04-28, 00:41 #18
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Originally posted by Thomas@Apr 27 2007, 20:13
En .se domän med över 10 type-ins per dygn är nåt väldigt väldigt väldigt unikt. Finns det bevis på det som nämns i tråden?
Ok jag erkänner att jag inte har en susning om vad som är en type-in. Jag trodde det var direktträffar "Direct Request" enligt exempel nedan (siffror för april så här långt på en domän):

1 4390 99.12% - (Direct Request)
2 14 0.32% http://search.msn.se/results.aspx
3 5 0.11% http://search.live.com/spresults.aspx

Total Unique Sites 3046

Jag har svårt att föreställa mig att det är bokmärken, varför lägga bokmärke på en site utan innehåll? Hursomhelst - vad säger siffrorna ovan egentligen? Gäller en .se. Upplys mig
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-28, 01:23 #19
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
.com's är inga problem att få den trafiken på, svenska marknaden är det svårare men där finns några.. om jag minns siffrorna rätt så drog t ex sms.se in runt 125-150 om dagen när den var till salu tidigare, (robertsson: vill du kommentera? Jag har någon siffra runt 3000-5000/mån i bakhuvudet..) Jag minns inte siffrorna från Sedo till 100% men den bör vara en av de få .se-domäner som har bra type-in trafik.. nu har den väl betydligt mer type-ins av naturliga skäl, men på den tiden var den mer eller mindre parkerad till skräp och bör därmed ha varit "äkta" type-ins.

Enligt mina personliga spekulationer bör det finnas ett tiotal domäner på den svenska marknaden med 100+ typeins/dag. 20+ bör det finnas en rad nischade premiumdomäner som drar in.. hur många vågar jag inte spekulera i men det bör inte vara något större antal trots allt. Förmodligen bästa generella domänen inom typ 50 nischade branscher i sverige, t ex: inkasso.se, taxi.se, mäklare.se, bilar.se, reklam.se, webbhotell.se, ringsignaler.se, jakt.se, fiske.se, aktier.se, fonder.se, stugor.se, hus.se, spel.se, osv osv.. som sagt - bara personliga spekulationer jag delar med mig av så inga otrevliga påhopp tack som annars brukar vara så vanligt på WN
Självklart menade jag .se domäner men du klippte lite bort den delen av min argumentation nejdå jag uttryckte mig lite klantigt...

Jag har dock fortfarande mycket svårt att se hur över 100 besökare om dagen skulle besöka en helt tom sida som inte är använd sen tidigare och som inte finns omskriven någon annanstans på nätet. Men om ni säg det så, jag kanske behöver upptera mina kunskaper lite.

Följer tråden med intresse...
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-28, 11:08 #20
autosvars avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Citat:
Originally posted by Hofvet@Apr 28 2007, 01:23
Jag har dock fortfarande mycket svårt att se hur över 100 besökare om dagen skulle besöka en helt tom sida som inte är använd sen tidigare och som inte finns omskriven någon annanstans på nätet.
För att domännamnet är generiskt?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017