FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en i min mening bra .se domän utan innehåll, den har haft i genomsnitt 4 type-ins om dagen de senaste månaderna. Sen har jag flera andra .se och de flesta av dem har mellan 0 och 10 i veckan....
Jag tror alla som påstår att dem har fler än 100 typeins om dagen på en websida utan innehåll snackar skit såvida det inte är en felstavnings-domän eller död sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Till typins kommer också "kopiera klistra" som behövs tex om man vill gå in på någons site som är i signaturen här på WN.
Även om en sida är bokmärkt så räknas det som en typein (eller?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Enligt mina personliga spekulationer bör det finnas ett tiotal domäner på den svenska marknaden med 100+ typeins/dag. 20+ bör det finnas en rad nischade premiumdomäner som drar in.. hur många vågar jag inte spekulera i men det bör inte vara något större antal trots allt. Förmodligen bästa generella domänen inom typ 50 nischade branscher i sverige, t ex: inkasso.se, taxi.se, mäklare.se, bilar.se, reklam.se, webbhotell.se, ringsignaler.se, jakt.se, fiske.se, aktier.se, fonder.se, stugor.se, hus.se, spel.se, osv osv.. som sagt - bara personliga spekulationer jag delar med mig av så inga otrevliga påhopp tack som annars brukar vara så vanligt på WN ![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har en .se domän som snittar 32 stycken per dag, ca 850 unika per månad. Samma stadiga statisktik i ca. 1,5 år. Finns inget på domänen, bara en parkeringssida, så det är inga återkommande besökare. Domänen har vad jag vet inte används innan och det verkar inte komma in några besökare från länkar elelr dylikt.
Har sedan ett par över 10, men det är bara ett få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara jag som inte förstår varför man inte gör någonting av en fin premiumdomän som t.ex. taxi.se? Jag menar en del fakta är ju knappast svårt att skriva ihop och sedan peta in så mycket reklam man vill, alltid bättre än en sedo parkering t.ex.
Angående typeins så är min åsikt att de är vanligare än vad man kan tro, många använder inte google för att hitta t.ex. en tvättmaskin, jag vet flera som är vana vid att tvattmaskin.se självklart skall leda till en försäljningssida för tvättmaskiner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det är en tydlig skillnad mellan riktiga premium-domäner och "bra" domäner. Tilläggas kan väl att det varken är en felstavningsdomän eller en död sida utan alltså en premium-domän. 97% av besökarna har ingen referrer url vilket styrker faktumet att det är type-ins och ingenting annat.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
1 4390 99.12% - (Direct Request) 2 14 0.32% http://search.msn.se/results.aspx 3 5 0.11% http://search.live.com/spresults.aspx Total Unique Sites 3046 Jag har svårt att föreställa mig att det är bokmärken, varför lägga bokmärke på en site utan innehåll? Hursomhelst - vad säger siffrorna ovan egentligen? Gäller en .se. Upplys mig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag har dock fortfarande mycket svårt att se hur över 100 besökare om dagen skulle besöka en helt tom sida som inte är använd sen tidigare och som inte finns omskriven någon annanstans på nätet. Men om ni säg det så, jag kanske behöver upptera mina kunskaper lite. Följer tråden med intresse... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||