FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska nu sälja min bil, då jag behöver en bensinsnål bil nu. Kör för mycket i stan för att använda denjag har nu.
Har köpt bilen för ca 6 månader sen för 55000 kr. Slängde på lite nya lampor och ny grill. Sedan har jag bytt bromsskivor och belägg runt om, bytt lite framvagnsdetaljer som höll på att ta slut, bytt olja, filter mm. Bytte även framrutan då den hade lite väl mycket små stenskott. Chippade även den med ett chip som gör den både piggare och mer bensinsnål. Har lagt ner närmare 30 000 kr sen jag köpte den. Här lade jag upp bilen: Bilder och info om bilen Ni som kan lite om bilar, hjälp med formuleringen och vad jag kan få för den. /Davve |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jättefin bil, dock tycker jag att du borde ta nya kort. Vitbalansen är inställd på blå när du fotar inredningen och regnet gör bilen inte speciellt attraktiv.
Fota gärna under ett och samma tillfälle, helst i sol, inte i regn och kanske på en fin plats? Formuleringen hittar inte jag något fel på iaf, kanske borde ha effekten "VW Passat 1,8 Turbo 193 hK" i titlen Den här texten borde vara längre upp, "Nya bromsbelägg och bromsskivor runt om, Bytt framvagnsdetaljer, bytt olja mm." Hoppas det hjälper något... Edit: Nu när jag såg din trådtitel "... pga nyköp" så kanske borde du ta bort texten att du kan tänka dig byta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är klart att du måste ta nya foton på bilen. Ta korten på en fin dag coh tänk på
att bakgrunden ska vara fin också. I din bild ser jag mer en övergiven bil avställd i någonstans i Rinkeby. Om man nu inte riktigt vet vad "nya bromsbelägg och bromsskivor runt om, Bytt framvagnsdetaljer, bytt olja mm" har för värde fokuseras man på detaljer runtom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Tack för era svar.. Ska vänta tills solen tittar upp och tar lite fler bilder.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 47 400 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 35 000-42 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. Vald bil / data från bilregistret Reg.nr. CHJ790 * Effekt 110kW / 148HK * Fabrikat VW Fordonstyp PB / Täckt * Modell Passat 1.8T (150hk) 1:a i trafik 1998-04-15 (1998-04-15 *) Årsmodell 1998 Tillv.mån. * Mil 20000 --- Tufft men så är det. Varianten är dyrare. Att du underhållit bilen och bytt förslitningsdetaljer höjer inte värdet, det gör värdeminskningen lite mindre. Stylingen kan slå åt båda håll, är det snyggt och fint kan det höja värdet något, men om bilen är trimmad eller moddad blir svenssonköparna rädda och tror att den ska gå sönder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|