FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
dom har iofs ingen skyldighet att lämna ut dom om dom inte är en statlig myndighet, som t.ex skolor
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm... Finns det något sätt någon möjlighet att kunna ta del av betygen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
du kan - rent juridiskt - be at få alla betyg en skola har =)
lite omständigt att knappa in det i en databas dock? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
* Brev (epost räcker nog inte) till alla skolor där du begär alla betyg * Du får ihop en fruktansvärd mängd papper med alla betyg * Du anlitar en firma i Indien/Kina/Vietnam/Thailand etc * Du skickar allt till dem (i container troligtvis ![]() * Ta-da! Säg till när tjänsten är klar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varje gång man söker en utbildning eller bara en kurs inom någon högre utbildning, så vill de att man skickar in sina gymnasiebetyg samt akademiska poäng. Man kan tycka att skolorna borde kunna få tillgång till mina betyg bara genom att knappa in mitt personnummer. Men tydligen är det inte så det fungerar, så förmodligen finns det ingen samlad databas. Dumt enligt mig.
I övrigt så tycker jag att det låter som en riktigt bra idé med en sådan tjänst. Det finns nog mycket pengar att tjäna där. Hoppas att du får tag på någon databas, eller att du löser det på annat vis ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som jag förstår det är statliga läroverk enbart skyldiga att lämna ut papperskopior av informationen. Så möjligheten att få det digitalt utlämnat är i princip lika med noll.
Skicka en container till indein eller scanna och skicka är nog enda alternativet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|