FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som har koll på när nästa pagerank export kommer att landa?
Borde det inte vara någon gång i slutet av april eller är jag helt ute och cyklar? Vore kul att veta! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När var den senaste, och hur ofta händer det ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
PR uppdateringen förväntades faktiskt äga rum idag. Men än så länge har ingenting hänt vad jag kan se. Det var 80 dagar sedan den förra uppdateringen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt beräkningarna skulle exporten ägt rum igår, men de stämmer ju inte exakt. Men nån gång i dagarna bör den dra igång.
http://www.seocompany.ca/pagerank/page-ran...pdate-list.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur lång tid tar det innan google tar bort sökresultat föresten ?
Tog bort några sidor för över en vecka sedan, men det finns fortfarande cache kvar av dom på sökning. Tas det ev bort i nästa google dance kanske eller ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
För att få bort sidor som inte längre är aktiva bör du redirecta de till sidor som handlar om liknade ämne. Anledningen till redirecten är att de andra sidorna ärver värde av de gamla.
Om du inte har några relaterade sidor och vill få bort dem från SERPEN bör du lägga en en disallow i robots.txt på de filerna. Det är min erfarenhet att filerna försvinner snabbare från SERPEN genom att förbjuda dem för Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den kommer förmodligen inom en månads tid. Det längsta mellan en uppdatering är 122 dagar så det kan alltså dröja ett tag till. Ingen som vet fast det är nog en hel del som väntar på det nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag som inte har riktig koll kan ju passa på att fråga en annan fråga angående detta också..
Låt säga att jag kommer få pagerank 5 på en sida och samma sida har innan uppdeteringen noll.. Kommer det "explodera" i serpsen pga detta eller uppdateras pageranken automatiskt hela tiden i deras databas? För att förtydliga: Är en pagerank vi kan se den alltid aktuella eller har man egentligen en annan som dom inte hunnit uppdatera? Hoppas någon förstår frågan iaf! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den "verkliga" uppdateras ofta, så serpen kommer inte påverkas explosionsartat dessvärre. Om Google inte i samband med exporteringen också ändrar sina algoritmer.
Sen är det skillnad på pagerank och Page Rank också, men jag är för trött för att försöka förklara detta. Googla lite, eller vänta på ett bättre svar här. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vore skoj att få pr3 på firmasiten.
![]() ![]() Men verkar inte som man får pr3 den här gången heller. Kanske dags att fixa ett gäng bra inlänkar snart! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|