Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-16, 16:21 #1
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Tänkte bara dela med mig av en Loopia erfarenhet så att ni andra kanske kan undvika att råka ut för samma sak. Jag slog ihop 2 LoopiaDNS-konton och i samband med det så försvann ett antal domännamn från det nya kontot. Hur detta ens är möjligt är en gåta för mig men det hände i alla fall och jag mailade in och frågade vad som hänt den 17 mars. Loopia identifierade problemet och vidarebefodrade ärendet till deras driftavdelning som skulle undersöka vad det kunde bero på. Den 27 mars hade jag fortfarande inte fått något svar och mailar in för att kolla läget. De svarar att ärendet fortfarande behandlas och jag fick idag den 16 april drygt en månad senare följande svar:

"Våra tekniker har kontrollerat dina domäner och har ingen möjlighet att
återskapa eller kontrollera om domäner eventuellt har försvunnit. Det lagras
ingen information om vilka domäner som har funnits på ett konto när de
flyttats till ett annat konto.

Det bästa är alltså om du kontrollerar vilka domäner som du registrerade
samtidigt som de du anger försvunnit, och kollar om de finns kvar i din
kundzon. Maila in till oss om det finns någon du saknar så kan vill
kontrollera detta.

Om du har mail eller bekräftelser på beställningar av domännamn så kan vi
kontrollera dessa också. Vet du vilka domäner du har beställt och betalat
för och vilka som finns på kontot så blir det enklare för oss att
kontrollera var de tagit vägen.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar."

Så det blir bara att sätta sig och manuellt gå igenom 67 olika domänfakturor för att eventuellt hitta några fler domännamn som Loopia har slarvat bort.
Magnusson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-16, 16:52 #2
goblinkiller goblinkiller är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 3
goblinkiller goblinkiller är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 3
Jag slog ihop två DNSkonton någon gång i somras hos Loopia och i samband med det "glömde" de av på något vis att uppdatera en av mina domäner som försvann - hela min sida låg nere tills jag upptäckte det och underrättad eloopia så att de kunde skicka en faktura.

Dåligt om de har samma fel fortfarande.
goblinkiller är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-16, 17:33 #3
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Även jag har haft liknande problem med Loopia och jag har även skrivit trådar om det här på forumet och har pratat med de ansvariga ett flertal gånger. Man får verkligen hoppas att de kan lösa problemen de har och att även faktureringen i fortsättningen kommer att fungera.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-16, 18:37 #4
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Tack för upplysningarna!
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-16, 18:50 #5
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Hade något liknande problem, men jag hade dock inte så många domäner på det konton jag slog ihop med, så jag lyckades återskapa själv.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 09:30 #6
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Tycker det är rent ut sagt pinsamt att någon sådant här överhuvudtaget kan hända från en jätte som Loopia. Riktigt dåligt att de inte fixar det när det uppenbarligen har hänt tidigare..
Magnusson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 10:07 #7
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by Magnusson@Apr 17 2007, 09:30
Tycker det är rent ut sagt pinsamt att någon sådant här överhuvudtaget kan hända från en jätte som Loopia. Riktigt dåligt att de inte fixar det när det uppenbarligen har hänt tidigare..
Ärligt talat tycker jag det också är pinsamt. Jag började nysta i trådarna direkt när jag kom imorse och det verkar som om det blivit en hel del fel i själva hanteringen av ärendet. Det ska inte ta en månad innan man får svar och den tidigare ihopslagningsbuggen har jag fått personliga garantier på att den ska vara löst.

Jag återkommer så fort jag vet mer.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 11:01 #8
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Magnusson@Apr 16 2007, 16:21
Tänkte bara dela med mig av en Loopia erfarenhet så att ni andra kanske kan undvika att råka ut för samma sak. Jag slog ihop 2 LoopiaDNS-konton och i samband med det så försvann ett antal domännamn från det nya kontot.
Jag kan tillägga apropå bristerna i systemet att Loopia även fakturerar för domäner som det bytts aviadress på eller som inte registrerats av Loopia. Det är dock under speciella omständigheter och med deras låga priser får jag väl se mellan fingrarna att det uppstår. Det blir dock ett besvärligt manuellt arbete att stämma av. Loopia ska dock ha en eloge för att de aldrig tjafsar och är snabba på att rätta till, det tråkiga är att deras system tillåter dem att fakturera för domäner som faktiskt inte är reggade av dem.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 11:47 #9
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by autosvar@Apr 17 2007, 11:01
Jag kan tillägga apropå bristerna i systemet att Loopia även fakturerar för domäner som det bytts aviadress på eller som inte registrerats av Loopia. Det är dock under speciella omständigheter och med deras låga priser får jag väl se mellan fingrarna att det uppstår. Det blir dock ett besvärligt manuellt arbete att stämma av. Loopia ska dock ha en eloge för att de aldrig tjafsar och är snabba på att rätta till, det tråkiga är att deras system tillåter dem att fakturera för domäner som faktiskt inte är reggade av dem.
Det är en klar nackdel att vi inte får förändringsbekräftelser från registrarer som automatiskt kan hanteras av systemet. Systemet litar på det kunden en gång har angivit och vi har enbart manuella möjligheter att göra förändringar på det. Det är en av de sakerna som vi planerar att lösa inom en snar framtid, för det tar onödig tid från både oss och våra kunder.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 15:49 #10
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by Magnusson@Apr 16 2007, 16:21
Jag slog ihop 2 LoopiaDNS-konton och i samband med det så försvann ett antal domännamn från det nya kontot. Hur detta ens är möjligt är en gåta för mig men det hände i alla fall och jag mailade in och frågade vad som hänt den 17 mars. Loopia identifierade problemet och vidarebefodrade ärendet till deras driftavdelning som skulle undersöka vad det kunde bero på. Den 27 mars hade jag fortfarande inte fått något svar och mailar in för att kolla läget.
Nu har jag kontrollerat turerna. Så vitt jag kan se togs domännamnen bort redan innan sammanslagningen av vår ekonomiavdelning (med hänvisning till e-postkonversation). Det var så vitt jag har kunnat avgöra inget problem med sammanslagningen eller termineringsfunktionerna utan alla aktiva domännamn i båda kontona var fortfarande aktiva efter att sammanslagningen hade skett.

Jag har bett ekonomiavdelningen att utreda om de har hanterat ärendet felaktigt hos sig.

I övrigt kan jag se flera konstigheter i hanteringen av ditt ärende. Som jag skrev tidigare så ska det inte ta en månad för att få fram information gällande vilka domännamn som har varit i ett konto samt vad som har hänt med särskilda domännamn. Jag kan inte ursäkta det på något sätt och kommer att se till att rutiner skapas för att något sådant inte ska hända igen. Loopia har alltid varit kända för att snabbt och korrekt besvara ärenden och det ska naturligtvis fortsätta.

Angående det senaste svaret till dig har jag vidtalat den tekniker som hanterade ärendet och det var ett missförstånd som låg grund till meddelandet.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017