FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
En sak jag tänkt ganska mycket på till och från är att man kanske skulle kunna ta och skaffa domäner som skulle kunna bli värdefulla i framtiden.
Ex 1 När man fick reda på att Telia och Sonera kanske skulle gå ihop så registrerar man: teliasonera.com och soneratelia.com Ex 2 Man registrerar massvis med "stadÅR.com" domäner i hopp om att OS skall utspelas där: skulle inte vara helt fel att ha registrerat "beijing2008.com/net/org/se","vancouver2010.com/net/org/se","london2012.com/net/org/se" innan staden ens ansökte om OS. (Detta tror jag på!) Ex 3 Registrerar mobiltelefonmodeller, innan företaget ens kommit på tanken om att tillverka telefonen: ex. k910i.com osv. Kommer ni på några fler kul exempel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag funderar på om det översta exemplet verkligen är lagligt?
De andra två var kul tycker jag! Bra idé! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja de översta alternativen är lagliga. Om de är lämpliga att registrera är en annan sak.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
stad+år var skoj, jävligt fyndig. Men då ska man ju helst hålla sig med lite i matchen så att man inte reggar onödigt mycket fel.
Ex3 är också fin... Den är ju vanlig i spel- och filmbranchen - att man köper domäner för potentiella uppföljare. Ofta köper filmbolagen/spelutgivarna domäner i förväg för ett par uppföljare, men de brukar inte köpa mer än för max ett par vad jag har sett. Jag menar, köp quake17.com liksom.... Om nu inte alla nördar redan har tävlat i vem som kan köpa flest. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Fotbolls VM brukar använda sig av samma metod men istället landYYYY.com och då har man ju inte riktigt lika många alternativ, om man skulle få för sig att registrera ca: 100 .com domäner/VM så kan det nog bli något ![]() Hur länge är det innan det bestäms vilket land som skall få VM? Vi säger 5år (nu kanske det inte är det..). Låt oss göra göra beräkningen antaldomäner*årskostnad*år: 100*$6.75*5= $3375 Så den som vill satsa $3375 på att få EN bra domän har ju nu hittat värsta tillfället ![]() Men i och för sig så är väl inte det så mycket pengar för ett större företag, Gratis reklam kallar jag detta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns hur många företag som helst som jobbar såhär...och har jobbat så under många år..
Sitter själv och ruvar på några stycken godbitar som i framtiden förhoppningsvis kanske, med en gnutta ofantlig tur, möjligen kan skänkas bort x) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tips: Har du tillgång till amerikanska kanaler följ gärna American Idol auditions. Het tös + bra röst = super domän. =).. Ta en titt på t.ex Antonella Barba domänerna...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
sochi2014.com är den officiella sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tittade efter bra VM-domäner för ett par år sedan och insåg snabbt att wc0000.com var taget för ett tag framöver.
Idag är det ännu värre, närmare bestämt 37år väntan. Men om någon vill testa så är World Cup 2044 ledig på wc2044.com och framåt :-p |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|