FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
God förmiddag!
Har funderat lite på vart man ska vända sig om man vill ha en hemsida värderad (community). Dock endast av egen nyfikenhet och inte för att jag hade tänkt sälja (om inte priset är det rätta förstås). ![]() Gissar att jag behöver ett lass statistik och rapporter över intäkter osv ![]() Några kloka förslag? Med vänliga hälsningar Pelle P.S. Ut i solen med er! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inga förslag..? :blink:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju publicera lite statistik etc här på WN och be om bud...
Om det är någon som vill engegera sig när du sagt att du inte vill sälja förstås... ;-) Annars är det nog omöjligt att ge ett generellt svar. Lite standardvärden för vad varje medlem är "värd" finns i tidigare trådar här på WN, men det är ju bara en liten del av "sanningen" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
partysidan punkt com har 10 000 medlemar ![]() gjorde den för 7 år sen typ, och är inte direkt stolt över den då den ser ut som crap, men den e fortfarande trafikerad ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Medlemmar: 1491 (ca 20-30 nya / dag) Unika / månad: ~6500st Aktiva / dag: ~150st Ålder: 18-26 Inkomster: zip, zero, nada (än så länge) Övrigt: Sidan är väldigt nischad och kan skicka mkt riktad trafik till sidor som erbjuder party-/festprodukter. Fungerar dock väldigt dåligt i firefox vilket jag jobbar på för tillfället ![]() Är det ens värt att göra en uppskattning i dagsläget, eller ska jag återkomma när sidan växt på sig lite samt genererat inkomster? Vill ej förstöra sidan med reklam i dagsläget utan endast passande annonser som kan ge ett mervärde för medlemmarna. Om någon har tid över på sin kaffepaus får ni gärna komma med era tankar och funderingar! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Får nog backa lite i mitt uttalande, men våra sidor har ändå en viss skillnad. Vi kör inte lika hårt på bilder utan mer på att medlemmarna kan lägga upp sina egna fester i en slags kalender så andra medlemmar kan boka in sig osv. Men som sagt, din sida är nog aaaningen större, jobbar på att ta mig ikapp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
lite offtopic men ...
http://www.amiando.com/ har startat för inte så länge sedan, intresset bland investerare har varit stort och de har samlat ihop en hel del riskkapital ... så jag har ju svårt att tro att det inte finns köpare som är intresserade av att köpa ett bra system med samma funktionalitet ... finns väll en liknande site i US som är überstor. Har inte skapat inlogg till din site men konceptet är det nog inte fel på iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Men jag kanske ska se utvecklingen innan jag försöker få en värdering av sidan, var nog lite tidigt ute ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Räkna på antalet medlemmar och jämför med liknande försäljningar. Min personliga åsikt är att en försäljning i dagsläget (utan att ens ha sett sidan) borde hamna mellan 2 000 och 200 000 kr.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Lycka till iaf |
|||